< Tilbake til oversikten

Hvilket forsikringsselskap?

HP sa for siden:

Jeg driver å skal fornye forsikringene mine.

Reise og innbo

Noen som kan anbefale et godt selskap? (god dekning - service)

Trenger en som dekker bærbardatamaskin med verdi på mer enn 10.000 :cool:

Mitt nåværende forsikringsselskap er Sparebank1 Forsikring. Jeg har nå sendt mail/skjema til Gjensidige NOR og Vesta.

Anne sa for siden:

Jeg har reiseforsikring gjennom Europeiske reiseforsikring(gjennom jobben), og gjennom banken(Total-kundeforsikring)

I tillegg har jeg bilforsikring hos Tennant, men de forsikrer alt.

Hus og innbo, samt samboer's bil er gjennom Gjennsidige NOR

Nille sa for siden:

Har totalforsikring i IF. (hus, bil, verdisak etc) + Europeiske helårs reiseforsikring inkl. avbestillingsforsikring (er en avdeling i IF det vel ?) .
[font=Verdana][/font]
Vet ikke om totalforsikringen er den beste, men det er ingen tvil om at Europeiske er den aller beste reiseforsikringen med best dekning og minst egenandel (ingen så vidt jeg vet).

Aline sa for siden:

har vesta reise og vesta innbo... hvorfor...??
fordi pappa ordna det... :rodme:

mofe sa for siden:

jeg har hørt at det kan være veldig trøblete hos IF..

smily79 sa for siden:

Vi bruker vesta. Reiseforsikring fra du forlater døra og som dekker alle i husstanden. :) Innbo var også veldig bra dekning for oss. Vi har spart mye på å bytte til vesta

rsy sa for siden:

Da jeg jobber i Vesta kan jeg helt klar anbefale Vesta :)

ReiseEKSTRA har 0 i egenandel, dekningser som holder i massevis, og den gjelder så fort du er utenfor døren i tillegg til å ha en ulykkesdekning på 300.000 som gjelder hvorsomhelst hele døgnet.

UFLAKS-forsilring er en uspesifisert verdigjenstand som dekker verdigjenstander opp til 20.000 med en egenandel på 1.500 kroner. Den dekker verdigjenstander som medlemmene i familien med samme adresse i folkeregisteret har med seg - hvor som helst - til og med på ferier i hele verden inntill 45 dager.

Innbo dekkes med valgfri forsikringssum og valgfri egenandel.

Ved å tegne disse tre blir du også totalkunde som utløser 10% rabatt på samtlige forsikringer. Jeg antar at ReiseEKS + ulaks kommer på ca 1600 kroner og innbo avhenger av forsikringssum og egenandel. Er du medlem av et boligbyggerlag får du rabbatert innbo i Vesta. Du kan godt ringe meg hvis du eller andre vil at jeg skal regne over forsikringene dine/deres. Kansje det er penger å spare. PM meg ang nr!

Lykke til med slankingen av deg selv og regningen!

RSy

Nille sa for siden:

Har bare hatt positive erfaringer der... Både på hus og reise - Rask behandling og hurtig oppgjør. Bruker dem fordi de hadde det best tilbudet da vi ringte rundt. Hadde Vesta før....:o Har fremdeles vesta på livsforsikring da....

Så koselig å se deg her igjen da rsy - har du vært hen'a ?? :)

rsy sa for siden:

Da jeg jobber med forsikring møtes jeg stadig av oppmerksomhet rundt oppgjør. Når det gjelder Vesta så har de ca 220.000 skadeoppgjør i året. De har markedsprosent på ca 20%, hvilket tilsier at antall skader på årsbasis for samtlige selskaper i Norge er ca 1 mill saker.

Hvis 1%, altså hver hundrede skadekunde får et såpass dårlig oppgjør at han klager til en eller annen instans, ja så er dette 10.000 skadesaker i løpet av et år. Så mange saker har ikke jeg sett på TV2-hjelper deg.

Jeg velger å tro at 99,9% av sakene går som kniv gjennom smør. Det finnes derimot saker som tar lang tid, særlig hvis politiet er inne i bildet. Det har med å gjøre at disse sakene ikke blir påbegynt før politiets dokumenter foreligger, hvilket som regel tar sinnsykt lang tid.

Vesta (og jeg tror IF også) nærmer seg 50% "direkteoppgjør". Et direkteoppgjør foretas hvis det kun er to parter, altå kunde og forsikringselskap og skadebehandleren rask konkluderer med at dette er en "god kunde" ut i fra produktspekter og betalingsmerkander. Når det foretas et direkteoppgjør er saken ferdig etter første telefonsamtale kunden har med selskapet. Som regel ber de ikke om kvitteringer en gang. Det sikrer raske og riktige oppgjør, ikke minst en fornøyd kunde.

RSy

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.