< Tilbake til oversikten

Måltidsrytme

Pruttilutt sa for siden:

Jeg har aldri vært noe fan av å spise 4-5 ganger daglig, mest fordi jeg føler jeg ikke har tid til det. Jeg har heller ikke spist 4-5 måltider daglig på kuren heller, men de siste dagene har det endt opp med 1-2 måltider. Er det uheldig? Jeg sørger jo for å få i meg proteiner og fett, og litt grønt attåt, men vekta er så innmari ustabil for tiden at det er gremmelig! Jeg har til og med også vært innom tanken å gi den en pause (et par dager med vanlig høykarbo) og så røkke tak i den igjen, kanskje den får seg en boost? Jeg vet ikke.

Mener jeg har lest en plass her inne at man kan klare seg på få måltider så lenge det inneholder NOK av de to kjæreste næringsstoffene. Men; hva er nok?
Drikker rundt to imsdalflasker med vann daglig, er dette for lite?
Har gått ned 14,8 kg siden 17. juli, jeg er fornøyd, men har 11 kg igjen :)

Kitt sa for siden:

Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten!!!

Det er liksom det det handler om, å lytte til kroppen! Klarer du deg på 1-2 måltider uten å være sulten, ja så er det nok for deg! Og siden vektnedgangen er så flott, er det jo heller ingen grunn til å tro at du går i sparemodus pga for lite mat heller!

Men du drikker nok litt i minste laget. Klarer du en flaske til så du kommer over 2 liter, er det flott! Gjerne mer, da, men jeg er elendig til å drikke selv og skal ikke pushe vann på andre!:p

Pruttilutt sa for siden:

Takk for svar, Kitt :) Jeg skal fylle på tre Imsdalflasker slik at de er kalde og klare til bruk :) Jeg går svært sjeldent sulten lengre, og jeg tålererer mindre porsjoner, er det en grei forandring?

Planlegger begynne svømme 60 minutt i uken, bør jeg ha et større måltid før eller etter treningsøkten?

TrillTrall sa for siden:

Om du spiser bare ett lite måltid om dagen høres det ut som du får i deg alt for lite synes nå jeg. Men om du har overskudd og energi og ikke er sulten, og vekta går ned, så funker det sikkert. :) Jeg hadde krepert på 1 måltiden om dagen. :ja:

Pruttilutt sa for siden:

Ja, så er det jo dét da. Vekta går jo ikke alltid ned. Jeg veier meg de dagene jeg har vært på do, og i dag fra i går er det opp 300 gram. Dette antar jeg kommer av den sjokkisen jeg åt i går; cloetta melkesjokolade :P Og jeg har begynt spise peanøtter (jaggu har den regulert magen!).

Skal prøve meg med frokost, middag og kvelds framover nå :)

Nupsida sa for siden:

I boka står det at du skal spise når du er sulten ;)

Jeg holder meg til 2 måltid til dagen, å vekta fortsetter å gå ned :)

Pruttilutt sa for siden:

Flott :) Takker for alle innspill :)
Da var måltid nr. 1 inntatt, og en flaske vann, hehe.
Er det bare jeg som av og til blir ifrosset med usikkerhet? Egentlig vet jeg jo dette, men er greit å få det kollektivt bekreftet :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.