< Tilbake til oversikten

Kvalm og vondt i hodet idag

stinemora sa for siden:

Har gått på kuren i ti dager og har ikke kjent så mye til "bivirkningene". Hatt pittelitt vondt i hodet og vært en smule svimmel. Men idag under frokosten måtte jeg faktisk spytte ut(!) maten på tallerken igjen og løpe på do i tilfelle noe måtte opp. Skikkelig kvalm, men har ikke kasta opp enda. (enkel omelett med brokkoli ved siden av)
Hodepinen er tyngre enn vanlig.
Skjelver litt på begge hendene.
Er det normalt å få sånne bivirkninger etter så "lang" tid? Tenkte kanskje det er de tre-fire første dagene som er verst jeg.
Har på ingen måte blitt demotivert, dette SKAL jeg holde på med til matchvekta er på plass!:)
Pøser på med vann idag og håper vannmangel er årsaken:D

Kitt sa for siden:

Det går utrolig mye omgangssyke, så jeg skal ikke si at det helt sikkert er kuren, men det høres sånn ut!:)
Det tar litt tid før kroppen får taket på dette med å bruke ketoner som brennstoff og bivirkninger som kvalme, hodepine, slapphet, uvelfølelse, unormal metthet/reaksjon på mat etc kan dukke opp nesten når som helst!

Fortsett som du har gjort og som du sier, vær flink til å drikke nok! (men ikke tving i deg mer enn du klarer, det gir i hvert fall kvalme og også oppkast:eek:)

Lavkarbojenta sa for siden:

viss du har opplevde sånn kvalme og hodepine så er det omgangssyka. Kjæresten min spydde i går (han går ikkje lavkarbo) men det gjør eg og eg har vore grådig kvalm både i går og i dag! Har gått på lavkarbo ei uke no og det har gått heilt fint

marjusen sa for siden:

Jeg tror nok dette er kuren jeg da men. Hadde det på samme måte selv. De første dagene gikk veldig fint. Men etter ett par uker var jeg VELDIG mye kvalm og uvel. Og hodevondt har jeg MYE av enda, men det er fordi jeg er for lite flink til å få i meg mye veske. Det er viktig med 3-4 liter veske hver dag.

Jeg var mye kvalm rett etter hvert måltid i flere dager, men etterhvert går det over og da er det bare å stå på videre. Hehe. Husk at det kan ta opptil flere uker før kroppen din har vendt seg til å bruke fett som drivstoff i stede for KH.

Marius

only39 sa for siden:

Jeg tror ikke du trenger å trekke så kjappe konklusjoner som dette, for det høres ikke ut som et ukjent fenomen..
En annen ting, tar du vitamintabletter? I så fall, tok du det rett før mat? Jeg blir nemlig syyykt kvalm :eek: av de om de taes på tom mage...

Ikke gi deg, "hold'an ut" så blir det topp igjen!

:)

stinemora sa for siden:

Kvalmen gikk over heldigvis! Tar jo ca tusen vitaminpiller daglig, og ja, jeg tror jeg tok de før måltid igår, og det er godt mulig det er de som gjorde meg kvalm, spesielt omega 3:eek:
Står på videre:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.