Etter å ha lest en del her inne på Lavkarbo og på Ketolyse, er jeg fortsatt ikke sikker på hvilket søtningsstoff som er det beste. Bruker ikke stort av det, men kunne tenkt meg å kjøpe inn det som passer til all slags matlaging/ baking. At det tåler steking osv.
Prøvde å lage marengs med Canderel, men noe mer bitter smak har jeg aldri kjent.
Hva bruker dere andre, som er "best" for kroppen vår, når vi ferdes i denna ketoseverdenen? :)
Best og best, fru Blom...
Jeg bruker Sukrin til det meste av bakverk. Til smothies og slikt blander jeg noen ganger sukrin og splenda, for sukrin har en "kald" bismak og løses ikke så lett opp. Men sukrin knaser, og det er godt f.eks i fløte over bær.
Synes ikke sukrin er godt i te (de gangene jeg har behov for å søte teen eller når jeg lager kakao) så da bruker jeg splenda.
Egentlig er det vel stevia som er sunnest (eller mest naturlig), men det har jeg ikke.
Nå går det utrolig lite søtningsstoff her i huset, så jeg ser ikke på det som noe problem akkurat. I begynnelsen gikk det adskillig mer, for da skulle man jo venne seg av med søtning.
Det har vært en del innlegg her inne om hvor lite sunt fruktose er og jeg ble så overbevist at jeg kastet det jeg hadde (og bestemte meg for å aldri bruke det i bakverk til barna, da heller rent sukker...).
Tror det var Danish som hadde et par velbegrunnede innlegg om fruktose.
Søk litt på det her inne, så ser du selv.
Jeg lurer på om jeg bør kjøpe sukrin eller sukrinmelis ?
Eller klarer jeg meg med den natreenen og splendaen jeg har? Baker egentlig fint lite, og hvertfall ikke gjærbakst :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.