< Tilbake til oversikten

Genbestemt slanking?

knh sa for siden:

Veldig interessant :)
Men nå er det svært liten forskjell i gensekvensene hos ulike mennesker, og alle har jo samme grunnleggende sett av gener som styrer de ulike prosessene i kroppen, inkludert metabolismen. Noe ulikheter er det jo selvfølgelig, men jeg tror de grunnleggende genene som styrer metabolismen i cellene vil ha større betydning enn de små ulikhetene. Dette er bare mine tanker og oppfatninger, så vil ikke være for påståelig :P

Men veldig spennende at det forskes på dette :D Vil gjerne lese mer om genregulering og lavkarbo :D

Fjasnissen sa for siden:

En liten oppfølging på saken (greit å ha kolleger som er forskere og som finner temaet interessant, og derfor sender meg info).

Den første linken er studiet som Garner nevner i den svenske artikkelen:
www.ajcn.org/cgi/reprint/92/2/304 (altså, den han ikke ville si noe om før den var publisert)

Denne snublet vi over da vi lette etter den første, og er muligens interessant for folk på ketogene dietter som også bruker Orlistat:
ebm.bmj.com/content/15/3/91.full.pdf

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.