< Tilbake til oversikten

*Kremt* Hvor ofte går dere på do?

Kitt sa for siden:

Så lenge du ikke føler deg uvel og stappet og faktisk har et slags mønster i det hele, kan du ta det helt med ro!:)

På ketolyse/lavkarbo spiser vi såpass ren mat, at det ikke blir mye avfallsstoffer som må ut igjen!;)

mamz sa for siden:

Hehe.....samme her, leste at man ikke kommer til å gå like ofte på do som før, så jeg regner med at det er ok....er i fin form, magen er ikke oppblåst eller noe, så det skal nok være sånn :)

Supera sa for siden:

Jeg var slik i begynnelsen. Og når det er så sjeldent som hver 3. dag så klassifiseres det visst som forstoppelse. Etterhvert ble kroppen vant med lite fiber og nå bæsjer jeg en eller to ganger til dagen. Som før altså, selv om mengden er mindre. Men konsistensen er bedre. Før hadde jeg løs mage flere dager i uken, men nå er det veldig sjeldent. Jeg mistenker at jeg er intolerant mot korn - og det gjør meg fint lite siden jeg ikke har planer om å spise mye korn resten av livet mitt.

Fjasnissen sa for siden:

Jeg pleide vanligvis å ha minst en tur på do før, og sleit også ofte med litt løs mage. Nå er det vel rundt hver 3. dag, og ikke mye da heller. Er på 5. uka nå, men hvis det er som Aeryth sier, så vil det kanskje normalisere seg etter hvert. Ikke no stort problem. Må man, så må man ;)

rava sa for siden:

Hei og god morgen.

Tror ikke det er uvanlig at det er sånn i begynnelsen. Husker det godt selv og. Drikk godt med vann. Ellers er jeg helt enig i det som de andre skriver her, at hvis en ikke føler ubehag så er alt i orden. Personlig så synes jeg at forstoppelse ofte følges av smerte i magen og oppblåsthet. Hvis det fortsetter så er linfrø god medisin for treg mage. :)

Rin sa for siden:

Jeg er som Aeryth. Merker endring om jeg får i meg mindre fett enn jeg skal - tilstrekkelig fett (og vann) gjør magen glad. :ja:

noor sa for siden:

Jeg er i min femte lavkarbo uke og har gått på do hver dag. Har spist lavkarbo knekkebrød med mye fiber, de virker ekstremt mageregulerende. Jeg har mindre luft i magen enn før og føler at "systemet" mitt virker bedre enn før jeg begynte på lavkarbo.

Licota sa for siden:

Jeg bæsjer vel 1-2 ganger om dagen, kommer ann på. Men jeg spiser litt mer karber i form av knekkebrød og sånt.

ada-emilie sa for siden:

Jeg har enedelig fått magen iorden. Det stoppet opp i begynnelsen av lavkarbo. Så jeg begynte med laktulose,men etterhvert funker den ikke. Jeg begynte så med 500 mg magnesiumog 450 mg c-vit daglig. Det funka. Nå har jeg avføring daglig. Konsistensen er litt for hard fortsatt men jeg skal prøve å få det bedre. Linfrø har jeg kjøpt men ennå ikke prøvd. Selv om jeg har begynt å spise frukt er magen hard. Det forbauser meg litt siden jeg så og si levde på frukt tidligere og da hadde løs mage. Vel, det var vel kanskje nutrilettbarene som gjorde utslaget den gangen. Jeg sluttet med slike barer og eplene mine og gikk ned i vekt med masse kjøtt, fett og grønnsaker. Ikke så lett å tro. Men det er sukker i de barene og jeg kan ikke spise sukker i små mengder engang.

knh sa for siden:

ca 2 ganger om dagen her :) Og konsistensen er fin:P Har spist lavkarbo i ca 3 uker (men spiste ikke veldig store mengder tidligere heller)

Men jeg snuser litt da (veit det er usunt :( ), og det har alltid fått magen min i gang! Ihvertfall hvis jeg tar en på formiddagen...

plastbox sa for siden:

Spiser du bare rén mat som kjøtt, egg, ost, fisk, brokkoli, blomkål, rosenkål, spinat osv. tar kroppen opp mer eller mindre alt du spiser. Gikk på do et par ganger i uka over mange måneder da jeg lavkarbet skikkelig seriøst og jeg spiste mye!

Dersom jeg spiser brød derimot.. vel, eter jeg et brød på en dag blir jeg oppblåst til det punktet der det er mildt vondt, og dagen etter virker det som om det kommer ut.. vel.. omtrentlig et vått, sammenknadd brød. xD

arkine sa for siden:

har du fri på søndag:D

Rin sa for siden:

Magen min stopper faktisk opp når jeg spiser noe med kli/korn/frø (nannah-knekkebrød, fiberrik) - føles bare tungt!

Kitt sa for siden:

Det er faktisk utrolig viktig å drikke MYE når man spiser sånt!
Jeg stopper også av sånne ting fordi jeg er elendig til å drikke!:o

Nicpins sa for siden:

Ditto. :ja:

Ren mat gir nesten ikke noe avfall.

siri0109 sa for siden:

siden jeg oppererte bort gallen i oktober 2007 så går jeg masse på do....ofte liksom 3-5 ganger pr dag....alt renner ut:P deilig not....men er ikke plaget med det har blitt vandt til det etter operasjonen, men har blitt mindre enn det var...før ketolyse var jeg oppi 15 ganger pr dag....fløy konstant på do...skikkelig plagsomt:/

Ferskenbeinet sa for siden:

det virker nesten som om kroppen tar fri da ja, ikke veit jeg hvorfor! :o

Kanutten sa for siden:

1-2 ganger pr dag?? Både for bimmelibim og bommelibom. :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.