Jeg har begynt å få vondt i ræva av alle plasser. Det er ikke I ræva, men så godt som jeg kan kjenne så er det det beinet som ligger øverst i rompesprekken som er vondt. Det gjør vondt å sitte på harde underlag etc. Jeg tror ikke, basert på googling, at det er sacracyste, rett og slett fordi jeg tror det er selve beinet/skjelettet som er årsaken til smertene, og at det ikke finnes noe væskefyllte byller etc.
Ny stol på jobben eller ved PCen heime eller kor det no er du sit mykje / lenge av gongen ?
Eg vart heilt maroder i bekkenet (meir enn vanleg) og flat i rompa etter å ha brukt feil sort stol i ein periode. Gjorde vondt å sitte, vondt å gå, vondt å ligge... Hadde rett og slett fått total feil belastning på. Så eg var nøyddt til å bytte, men da blei det betre i løpet av nokre veker.
Nja, har ikke noe ny sitteplass. Jeg tror heller ikke at det skyldes det, fordi jeg har hatt vondt der før, men ikke like mye som nå, for nå vurderer jeg seriøst å få hjelp til dette, noe jeg aldri har vurdert før (har delvis legeskrekk :p)
Jeg tror at det skyldes ett fall jeg hadde på glattisen da jeg var 18, men jeg er ikke sikker, kan jo godt være milevis derfra.
Fall på glattisen, eller andre steder, kan forårsake at "halen" din blitt slått litt ut av stilling. Sitter/ligger du litt feil på en dårlig dag(under mens feks når hormonene gir lett "bekkenløsning") kan den forskyve seg litt igjen!
Har 2 venninner som sliter med halen etter fødsler hvor den har blitt slått/dyttet ut av stilling! Er lite å gjøre med for dem i hvert fall. Den ene går til kiropraktor som vipper den på plass igjen eller noe sånt!
Ta deg en tur til legen, du! De biter ikke, vet du!;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.