< Tilbake til oversikten

Les her ang.: Nyheter fra eksterne nettsted

HP sa for siden:

Nå dere lenker til artikkler i VG, Dagbladet, Mozon M.fl. Vær vennlig å kopier inn, eller skriv en liten omtale av hva som står i artikkelen. Har dere lest det samme andre plasser, vær vennlig å skrive det også. ;) "Dette har jeg lest før" - hvor om du husker, med det er OK hvis ikke :ja:

Det er enkelt å kopiere med det mest spennede avsnittet! :cool:

Ctrl+C kopier, Ctrl+V lim inn :snill:

Anne sa for siden:

Er det tekniske grunner til at vi skal det eller noe annet?:)

Nille sa for siden:

Det er ikke alltid jeg personlig syns det er interessant å lese om en eller annen sak/link, og da er det greitt å slippe å bruke tid på å ta frem siden. Hadde det stått at den handler om ditt eller datt, - kunne jeg tatt den frem om det var et tema jeg var interessert i og ville lese mer om ..... Hvis ikke....så var den tiden spart. Men nå er jo jeg litt lat da.....:o
Det var derfor HP, sant ?? :snill:

HP sa for siden:

Når du spør så kommer jeg jo på tekniske grunner også :snill:

Men årsaken til adnmodningen min over er av ren mellommenneskelig karakter :cool:

• Moderering og kontroll med innlegg som postes, vi har ingen kontroll med det som ligger bak linken.

• Av hensyn til debatt - når en legger en lenke til en nyhet eller en artikkel i et diskusjonsforum, så går jeg ut ifra at den legges der fordi den som har lest artikkelen ønsker å dele den og/eller dra igang en diskusjon.

• Når noen lenker til en nyhet/artikkel liker jeg å vite hvorfor.

• Av hensyn til brukerere - journalister skriver så mye rart, på mange rare måter. Alt som står i avisen er ikke riktig, og det som står referer gjerne til gammel forskning.

• En annen ting er at ikke alle liker å lese avisen, for eksempel jeg :snill: - jeg er opptatt av nyheter, og holde meg oppdatert, men jeg liker å velge selv hva jeg blir eksponert for - derfor besøker jeg sjelden VG, fordi der er det alltid en overskrift jeg kommer til å "angre på" at jeg leste - ofte flere :rolleyes:
    Tekniske grunner:

• Nøkkelord - beskrivelsen av lenken vil gi oss høyere søkemotorrangering.

• Lenken gir VG høyere rangering

• Mange lenker ut gir lavkarbo.no lavere rangering

• Mange lenker ut gjør at folk bruker kortere tid på www.lavkarbo.no

• Moderering og kontroll med lenker - mange adresser er dynamiske, det vil si at det som ligger på en adresse idag, behøver ikke være det samme som ligger der i morgen. Eksempel: forum.lavkarbo.no/search.php?do=getdaily gir dagens innlegg, men disse endres jo fra dag til dag ;)
    Noen eksempler på hva jeg mener:

:nei:

:ja:

:_punk:

mofe sa for siden:

beklager at jeg ikke gjorde det da jeg la inn i natt, Hp :(

HP sa for siden:

Ingen grunn til å beklage mofe :klem:

Inntil idag så har vi ikke hatt noe policy på dette, nå har vi det ;)

Huldr sa for siden:

Drar denne opp til påminnelse, synes det har vært litt sløvt med dette i det siste :)

(Takk for at du dro frem tråden for meg Quippini ;) :p )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.