Coockies med sjokoladebiter (ca 28 karber i hele røra, det ble 56 coockies)
140 gram hakkede mandler 150 gram mykt smør 60 gram sukrin 4 gram splenda 8 egg (str medium) (romtemperert) 100 gram mandelmel 100 g grovhakket sjokolade etter ønske (jeg brukte mørk sjokolade fra sukkerfritt)
Gjør så her:
Finhakk mandlene Rør smøret sammen med egg, søtstoff. Bruk mixmaster. Bland i grovhakkede mandler og mandelmel. Og rør i sjokoladebitene til slutt Fordeles utover papirkledd stekeplate med spiseskje. Trykkes flate. Stekes i forvarmet ovn på 150 grader i ca. 30-40 min til de er gyldenbrune. La de avkjøle på rist. Når man tar de ut er de myke. La de gjerne ligge i ”friluft” på kjøkkenbenken til de er blitt mer sprø. Oppbevares i en boks
Jeg prøvde denne her, men hele røren fløt utover under steketiden, og ble veldig flate. Noe tips? (trodde jeg hadde klart å ligge de langt nok fra hverandre)
Det kan være, virket som om det kanskje var litt mye egg i også... Kanskje de var for store. Også kanskje prøve å steke de lengre, og lage de litt mindre , siden de fløt sammen denne gangen.
Hehe, okeii!
Har aldri hørt om merket "Sukkerfritt" før, så jeg trudde du bare mente mørk sukkerfri sjokolade, og at du hadde skrevet det litt rart..:o
Mere den stilen på meg også. Men lagres på favoritter. En fin kjeks å kunne ha med på skole, barnehage, sportarrangemanger også som et alternativ....og så kjekt å kunne ta en bit selv.
Men nå for tiden er jeg for udisiplinert, så jeg kan ikke ha det liggende i matboden. :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.