< Tilbake til oversikten

Spisetider på lavkarbo?

Sorgfri sa for siden:

Heisan!

Hvordan gjør dere det i hverdagen, med når dere spiser mener jeg?

Vi er en familie, og det er bare meg som går på lavkarbo. Det går greit å lage mat til alle, problemet er heller spisetidene. Når jeg spiser egg & bacon til frokost, holder det til 14-tiden. Men hvis jeg spiser da er jeg mett helt til kvelden, mens resten av familien er skrubbsultne til middag kl 17.

Hvordan gjør dere andre med spisetidene??

Gracella sa for siden:

Du kan jo lage deg et lite mellommåltid eller spise litt nøtter/mandler slik at du "holder" noen timer til. man er ikke nødt til å spise seg passe mett hver gang man spiser ;).

Noen ganger sitter jeg bare ved bordet og holder alle med selskap hvis jeg er mett fra før. Hovedsaken er vel at man samles ved middagsbordet?

Kanutten sa for siden:

Jeg spiser når jeg er sulten og lager mat til de andre når de er sultne.. :o

@maritamor sa for siden:

Jeg spiser hver 3 time og det er noe jeg skal pga. min operasjon.
De andre er vant til dette så noen ganger spiser vi forskjellig.
Jeg spiser lunsj rundt 12 og så spiser jeg litt kl 3 så da blir middagen sånn ca 5-6 tia da spiser alle andre også.
Dette funker stort sett greit.
Er bare å være oppfinnsom....

aktivjente sa for siden:

Jeg spiser et knekkebrød (oppskrift fra forumet, 1.5 karb.) med hvitost til frokost, en stor salat kl 12 og da rekker jeg å bli akkurat passe sulten til middag i sekstida. Jentene mine spiser et lett måltid hjemme i 2-3 tida, før de drar på sine aktiviteter (ballett, klatring, fotball). Er så glad jeg slipper ulvehungeren og det medfølgende elendige humøret jeg hadde før!!

Er skikkelig lei egg og bacon ;) så det spiser jeg kun av og til i helgene.

Tor Nado sa for siden:

ett familiemedlem så det er ingen problemer. :p

Lunch 10:30
mellom 15:00 (1 avakado)
Middag 20:30

Bøtt sa for siden:

Jeg spiser også når jeg er sulten.Jeg har mann og to barn som jeg lager middag til utenom, men jeg spiser ofte det som de spiser bare kutter ut ris poteter osv..Av og til er jeg ikke sulten når det er middagstid for de andre ,sitter da rundt bordet med dem alikevel.
Det blir enklere til lenger man har holdt på med dette synes jeg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.