< Tilbake til oversikten

Tyggegummi

slanker sa for siden:

Hei

Jeg har akkurat startet med kuren, tatt av 4,2 kg på 3 uker, men lurer på om det går bra å tygge Extra tyggegummi, er helt avhengig av det :)
Har noen noe annet å anbefale ?

Julie sa for siden:

Hei, velkommen og grattis med flott vekttap! :heia:

Tyggis er vel noe man skal, som med alle ting, innta med måte. Om jeg ikke tar helt feil så er vel Extra søtet med xylitol, og for noen er jo sånne stoffer såkalte "partystoppere".

Nå går jo ikke jeg på ketolysekuren, men på en lignende variant (Atkins), og der er det slik at man rett og slett skal prøve seg fram. Noen får oppblåst mage, andre får løs mage, og de uheldige får begge dele. Tror også det finnes andre konsekvenser, men orker ikke lete dem opp. :rolleyes: (Men det er jo enkelt å gjøre, du kan jo for eksempel søke på "xylitol", "søtning" eller lignende her på forumet. ;)

En annen ting du kan gjøre er å scrolle helt nederst på siden, for der står det vel en liste med to eller flere tråder som går ut på det samme temaet som du spør om. :smile:

For min del så unngår jeg så mye søtstoff som mulig hvis jeg kan (har nettopp vært gjennom "renseperioden" i Atkins og der skal man helst holde seg unna slik... men det er en annen sak :p), og tyggis er noe jeg holder meg unna bortsett fra i kritiske tilfeller (når jeg for eksempel har skikkelig fæl pust). ;)

Med andre ord går det vel greit en gang iblant, men om vekta står stille ettersom ukene går så kan det være lurt å unnga det om mulig. :)

Lykke til videre, og håper dette hjalp!

Tiki sa for siden:

Kroppen kan tro at søtstoffet xylitol er sukker, dermed oppstår bølodsukkerstigning, noe som ikke er bra ved ketolyse.

Har ikke funnet tyggis som kan brukes hvis man skal være helt restrektiv. Men hvis noen vet, så hadde det vært fint.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.