Furine sa for siden:
Slik står det i Aftenposten at ein skal få helsa si i orden.
Er det rart at "menig mann" får hetta når dei får servert slik info? Eg grøssar her eg sit...
Furine sa for siden:
Slik står det i Aftenposten at ein skal få helsa si i orden.
Er det rart at "menig mann" får hetta når dei får servert slik info? Eg grøssar her eg sit...
Opheliia sa for siden:
Det som derimot er "kjekt å se" er at flere og flere vet at det er viktigere å fokusere på karbohydratinntaket og ikke minst sukkeret vi putter i oss. De fleste jeg studerer i lag med reagerer ikke på maten jeg spiser, jeg får heller spørsmål om "oi, hva er det? har du oppskrift?" og kommentarer som "ja, det er jo bare tull det at vi skal være redd fett...det er alt den andre dritet vi må være redd", så det virker som om at flere har "våknet" og fått øye på at det er ikke fettet som er farlig.
Selvfølgelig er det like mange som er livredde for fettet, men etterhvert, når lavkarbo blir litt mer godkjent i samfunnet så tror jeg at hatet mot fett forsvinner. Det vil nok ta si tid, da vi er jo fortsatt et "potet og brød-land"...men det er en endring som foregår!
Furine sa for siden:
Jau, det er jo bra.
Men eg ser jo dagleg at folk er livredde for fett, og den lærdomen har dei fått får legen sin.. Usj.
Lurt å velge mjuk margarin, ja. My butt!
Opheliia sa for siden:
Ja, jeg ser det også, daglig, men hva mer kan enn egentlig gjøre? Bortsett fra å spre budskapet uten å gnåle høl i huet på folk:p
Furine sa for siden:
Eg har prøvd å nemne lavkarbo eit par gongar. Svaret er då at nei, eg er arveleg belasta, så det kan eg ikkje.
Vibeke-67 sa for siden:
Hvem sier at du ikke kan leve på lavkarbo? Og på hvilken måte er duarvelig belasta?