340 g mørk sjokolade av god kvalitet (minimum 65 % kakao)
10 ss kokende vann
115 ml Udo's Choice
1 ts mintekstrakt
1/4 ts peppermynteolje
8 eggehviter en klype kremotartari (fås kjøpt på apoteket) eller bakepulver
Revet sjokolade til pynt Slik gjør du
Smelt sjokoladen over vannbad. Når sjokoladen har smeltet, settes bollen til side og du tilsetter vannet - en spiseskje av gangen piskes inn. Pisk godt, til du får en jevn og fin blanding. Pisk inn Udo's Choice, mintekstrakt og peppermynteolje.
Pisk eggehvitene til de er kremaktige. Tilsett kremotartari/bakepulver og fortsett piskingen til eggehvitene er stive. Fold ca 1/4 av eggehvitene inn i sjokoladeblandingen for å gjøre den lettere. Fold deretter inn resten. Dette må gjøres forsiktig, men raskt, for å unngå at blandingen blir kornete.
Hell blandingen i 8 til 12 porsjonsglass og sett dem i kjøleskapet til de er stive - ca 4 timer. Server med revet sjokolade.
Åååååååhhhhh.... sjokolade og mint. Match made in heaven...
:sikle:
Kva er mintekstrakt og kor får ein tak i det hen?
Begynte å tenke på kva eg skulle lage for noko godt til bursdagen min, og så kom ei oppskrift som dette. :D
åå, denne må jeg prøve også... elsker sjokolade og mint sammensetningen... er så nammenam det! :)
lagde konfekten i går, så god den også :) farlig god kan vi vel kalle det. vet ikke om det var så lurt at jeg endelig fant den cocosaen jeg...lol ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.