Skal bort i dag og vet det blir servert pølser med brød og muligens også lomper. Hva er egentlig best, karbomessig, ett pølsebrød eller en lompe? Jo, jeg må spise en pølse om ikke annet og jeg tviler på at det serveres salat og sånt.¨
Bare så det er sagt - jeg har ikke vektproblemer eller andre matproblemer, jeg vil bare spise mindre karber fordi jeg tror det er sunnere for oss, men samtidig vil jeg ikke virke uhøflig, derfor kommer jeg til å spise noe i kveld.
Spis berre pølse utan brød eller lompe :) Smaker like godt. Ingen sier noko på det :) Men om du vil ha noko til, er vel lompe best :)
Det er 51 karber i pølsebrød, og "berre" 39 karber i lompe.
Jeg måtte jo bare!;):p:D
Visste det lå noe nederst i en skuff og måtte finne frem vekten! Var sikker på at du hadde rett, men nå vet vi at lomper er det beste valget!:)
Takker, men de hadde bare pølsebrød og da sånne diiiigre. Men jeg delte ett i to og brukte det på to pølser. :o) Og selvfølgelig kom det kaker på bordet... sukk Og siden det tross alt var min fars bursdag (på forskudd) så måtte jeg jo smake litt og tok ett lite stykke av hver kake. Heldigvis tok jeg ikke mye av bløtkaka (jeg elsker bløtkake!) for etterpå fikk jeg høre at kremen var en ny greie som man bare visper og så er den helt kalorifri! Antagelig en kjemisk gugge med andre ord... Men jeg klarte å holde kjeft da. :)
Hun skal jo ikke slanke seg, men har lavkarbokosthold som et daglig kosthold, og da er det faktisk mindre farlig å ta et kakestykke (eller to små) i ny og ne enn om man spiser høykarbo til daglig. Mener jeg :)
Hvis man har et valg, så vil jeg si at lompe definitivt er det beste valget. Det inneholder jo også potet, ikke bare mel - litt mer næring i det, og potet som er kokt og avkjølt har lavere GI enn varm kokt potet. Pølsebrød har dessuten en god del sukker i seg.
hihi, høres litt sånn ut noen ganger kanskje ja;) men det du sier er jeg enig i altså.. bare at for meg er høykarbo å ta ett lite stykke av HVER kake, mens lavkarbo er å ta ett lite stykke av den ene kaka.
Hva er poenget med lavkarbo om du skal smake litt av alt, da er du mer på lavkalori kanskje;)
Poenget med å spise lavkarbo etter MIN mening, selv om man ikke skal slanke seg, er jo å holde seg unna sukker, stivelse og heller spise rent. Og skal man da skeie ut fordi man ikke er så streng er jo ett lite kakestykke helt ok.
Kommer sikkert til og klare deg uten en eneste utskeielse livet ut.. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.