< Tilbake til oversikten

Kjempegode vafler, 1,2 g kh per plate

MarensLille... sa for siden:

WAFFELS, BABY!!! :D (Oi, litt svære bilder, men...)

I dag hadde jeg sååå lyst på noe søtt til lunsj, og tenkte å prøve ut vaffeloppskriften på Soyaproteinboksen fra ketolyse. Som vanlig klarer ikke jeg å holde meg til oppskriften uten å eksperimentere, så derfor ble det min egen vri. Og jeg ble såååååå overrassket!!! De ble bare så sykt gode, og jeg følte nesten at jeg "jukset", så gode var de!!! Og kun 1,2 g kh i hver plate, så det var jo bare GULL!!!
Så lunsjen i dag ble 2 stk av Marens sinnsyyyyyyykt gode vafler, med 10 g Noras Jordbærsyltetøy Uten Tilsatt Sukker (1,4 g kh) og 10 g seterrømme (0,3 g kh). Tilsammen besto lunsjen i dag da av 4,1 g kh, og det synes jeg jammen ikke er verst når den var sååååååååååå god!!! :)))

Du trenger:
3 egg - ca 1,5 g kh
100 g seterrømme - 2,9 g kh
1 dl kremfløte - 2,9 g kh
1 dl soyaprotein - ca 1 g kh
1/2 dl vann
1 ss natreen eller annen søtning - ca. 1 g kh
10 dråper vaniljeessens (Ikke oppgitt kh...Noen som vet??)
1 ts kanel (Ikke oppgitt kh, noen som vet??)
2 ss fiberhusk - 0 g kh
1 ts bakepulver - ca 0,6 g kh

Totalt 9,9 g karbohydrater i røra, og jeg fikk 8 plater, noe som utgjør ca. 1,2 g kh i hver vaffel :)
Bland alle ingrediensene godt, og la stå å hvile i 10-20 minutter før du steker. Dess lenger den hviler dess tykkere blir røra fordi bakepulveret og fiberhusken sveller.
De er MEKTIGE!!! :p

Jeg overdriver ikke folkens, disse må dere prøve! Smaker (og ser ut) som "vanlige" vafler!!! :D

grotingeling sa for siden:

Disse ser jo bare nydelig ut - skal teste dem på samboeren til helga tenker jeg :D

Hamster59 sa for siden:

Disse så kjempegode og ordentlige ut. De gangene jeg har prøvd meg på vafler, har røra blitt altfor tynn så den har kommet ut av jernet og vaflene har blitt helt flate. Skal definitivt prøve disse neste gang. :p

Det gjorde min også, helt til jeg hadde oppi fiberhusken... :p Den sveller, røra blir tykk, og man får VAFLEEEEEEEER :D:D:D

only39 sa for siden:

... har røra svellende på kjøkkenet nå, ble skikkelig glad for denne oppskriften, for jeg er skikkelig fysen i kveld! ...

og er de gode skal jeg lage de igjen, som matvaffel, da dropper jeg vaniljeessens og søtning og har i oregano feks, så blir de gode til pålegg! :rolleyes:

... snart skal de stekes...

only39 sa for siden:

MMMMM !!! Disse var veeeeldig gode!! Litt anderledes konsistens å bite i, og røra ble en deig, så det ble spiseskjebolle i jernet.
Jeg tok 5 jordbær (hadde ikke bringebær) med en halv ts splenda,og yummi! Neste gang tar jeg bringebær og 2dråper natreen i bringebæra.
Helt riktig som MarensLille sier: DE ER VELDIG GODE!!

Så koselig at du likte de!!! :D Det var bra!!! :) Min røre ble ikke så tykk altså, men kanskje jeg var for utålmodig til å vente så lenge som deg før jeg stekte de! Hehe

Bixen sa for siden:

NAM! Dette var nesten som vanlige vafler jo! Konsistensen var helt perfekt. Mine ble lite søte, sikkert fordi jeg bare brukte to små teskjeer med Splenda istedetfor Natreen. Men jeg kompenserte ved å strø på litt Splenda og rømme da de var ferdige. Åh, så gode de var! Spiste tre stk og ble stappmett! :)
Min røre ble veldig tjukk, så jeg måtte spe ut med litt vann, men det gikk greit. Får prøve å ikke vente så lenge før jeg steker dem neste gang. Takk-takk!

CocoNut sa for siden:

Å nam, disse må bare prøves. Eh....hvor får man kjøpt soyaprotein, og er det sånn kjempedyre greier?:o

Bixen sa for siden:

Jeg brukte ketolyse bakemix...

Tusta85 sa for siden:

Namm!!!!! :D

Jeg gadd ikke finne frem vaffeljernet, så jeg stekte dem i panna. KNallgode!

livean sa for siden:

Nydelig!! Tusen takk! (Jeg hadde ikke soyaprotein og brukte soyamel i stedet. Fungerte supert!!) Brukte litt mindre enn 1 ss splenda, og brukte vaniljepulver i stedet. Nam!! :D

Chamomilla sa for siden:

Ikke noe man kan bruke i stedet for soya vel? Jeg tåler lite soya. Men de så og hørtes veldig gode ut! :D

Geniet sa for siden:

Wow, så godt ut. Vaffelhjernet mitt er ødelagt.. Må kjøpe nytt, for dette så nam-nam ut!! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.