< Tilbake til oversikten

Margarin

Mellon sa for siden:

Hvor ille er det å spise margaring? Akkurat nå er det kun det jeg har ser dere, og jeg liker ikke å kaste mat, så derfor tenkte jeg å spise opp før jeg kjøper smør- for det skal jeg definetivt gjøre. Men burde jeg kanskje bite i det sure eple og kaste margarinet, og gå over på smør. Kjenner at jeg trenger mer fett i kosten nemelig, da holder jeg meg mettere, hadde en periode hvor jeg var sulten hele tiden, men så på dietten min at den var mer GR uten karber, enn lavkarbo- så nå med mer fett (iform av fløte og rømme) er jeg mettere og blidere:D

Photobscura sa for siden:

Jeg er heller ikke noen tilhenger av å kaste mat, men er margarin egentlig mat? Spør du meg; Nei. Og hvor mye koster en butt margarin? Tjue spenn, eller noe? Bare sånn jeg tenker, at hadde jeg vært deg hadde jeg bare kicka margarinet og kjøpt smør ASAP! :D

Iset sa for siden:

Margarin er ikke mat nei. :o Og det er billig, veldig billig, så jeg hadde hatt null skrupler med å kaste noe sånt. Margarin = søppel, og søppel kaster man.
Men okei - velger du allikevel å spise crapet, så dør du jo ikke. Men smør er best. :D

Mellon sa for siden:

Takk for svar jenter, blir nok til at jeg snart kaster den da, for smø er jo veldig greit å bruke i matlagingen hele tiden, og da får jeg jo også mer fett.:D

Må bare orke pakke med meg litle frøken i vogna å gå på butikken, og med dette høstværet er det mest kos inne om dagen:o

Men foresten, har dere smøret i kjøleskapet? Vet at det blir fryktelig hard når jeg har hatt det i kjøleskapet, den gang jeg hadde det. Det var da smør til brødskiva

Charlott sa for siden:

Bruker ostehøvelen på kjøleskapskaldt smør :D

Photobscura sa for siden:

Samme her :).

Mellon sa for siden:

Smart :D

Ferskenbeinet sa for siden:

jeg har det i et vanlig skap, spiser det så fort opp så det får ikke tid til å bli dårlig!

Nerthus sa for siden:

Bremykt?

Iset sa for siden:

Jeg bruker Bremykt på jobben siden jeg er den eneste (dåne) som spiser smør, og om jeg setter det i skuffen der blir det fort dårlig, i tillegg til at noen garantert kommer til å flytte det over til kjøleskapet hver gang. Men Bremykt er litt kvalmende, konsistensen er ikke helt som den skal, liksom. Ugh.
Hjemme går det KUN i smør, og da har vi det stående i brødskuffen. Vi er 4 stykker som spiser ganske gode mengder smør hver dag, så det varer ikke lenge nok til at det blir dårlig, for å si det sånn. En bordpakke smør varer vel i 2-3 dager hos oss.

Yonah sa for siden:

Jeg kjøper slike 1/2kilos pakker med smør og den står i brødboksen. Tåler fint både en og to uker, men så er det sjelden 20grader og varmere hos oss. Kan ikke ha det i kjøleksapet, da får jo ikke de andre smør på skiva jo, for vi bruker smør alle sammen. Margarin er ikke menneskemat.

Zillah sa for siden:

Eg har smørpakka i kjøleskapet, men skjærer av passeleg store bitar som eg har i ei skål e.l. på kjøkkenbenken slik at eg alltid har noko mjukt smør dersom eg treng det. Og så har eg kjøleskapskaldt smør til dei gongane eg treng dét. Best of both worlds.

Eg har også ein god del margarin i kjølen som vart til overs etter at gemalen hadde handla inn ei helg eg ikkje var heime. Har også vegra meg litt mot å kaste, for ... nja... er no fælt å kaste mat, sløseri... Men det ER jo ikkje mat dersom eg ikkje vil finne på å ete det. Står jo berre og tar opp plass. Så no går eg og dumpar det i kompostbøtta. Vekk med styggedomen!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sånn ja. Det var jo slett ikkje vanskeleg. Eigentleg.
=puh=
No var eg flink, assa.
Kom igjen, Mellon, du også :heia:

Kitt sa for siden:

Smør vs margarin

Ser ikke mye ut som mat, spør du meg!!!:eek:

Mellon sa for siden:

Margarinet skal definetivt kastes, så skal jeg ta en tur på butikken i morgen å kjøpe SMØR :D

Fikk sånn tupperware boks til smør en gang jeg var vertinne, den kan jeg jo ha et stykke smør i og ha i skapet, om jeg trenger noe smørbart.

Mellon sa for siden:

Kan med andre ord like så godt smøre hudkrem på knekkebrødet altså :geip:

Opheliia sa for siden:

Jeg har en smørpakke ståendes på kjøkkenbenken, står ca ei uke +/- uten å bli ekkelt. Da er det mykt og godt å bruke på maten og i panna.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.