< Tilbake til oversikten

Jeg skjønner ikke helt

lillamumi sa for siden:

Snikveide meg nå og jeg har gått opp 1 kilo:eek: siden fredagen.
Ble skikkelig sur i dag når jeg så det.
Har merket på kroppen at jeg kanskje har gått opp så måtte sjekke det.
Har veiing på fredager og da veide jeg 106,7 og nå 107,6.

Jeg er i ketose. Stix'en er lilla og jeg har skikkelig ketoseånde.

Jeg startet den 20 sept, så har ikke holdt på så lenge. Fikk mensen forrige uke, men den er jo ferdig nå.

Kjenner jeg ble litt nedfor av dette nå:(

Rin sa for siden:

Det kan godt hende det er i etterkant av mensen at du samler vann - det er ikke noen gyllen regel for det der, selv har jeg vannsamlingen ca en uke etter mens.

Ellers er det vanskelig å komme med innspill uten å vite hva du har spist - Ting som kan føre til vannsamling og en kropp som tviholder på kilo er blant annet mye salt mat, kunstig søtning, stress, sykdom/smerte, søvnmangel, for lite matinntak.

Kitt sa for siden:

Der fikk du igjen for snikveiingen!;)

Neida, bare tuller med deg, men om du blir så ute av deg av at vekten går litt opp og ned, så veier du deg for ofte!
Tviler på at du merker 900g i det hele tatt!

Har du spist salt mat, ikke gjort stort på do, trent mer/tyngre enn vanlig, har mens/eggløsning, drukket for lite, stresset for mye, sovet for lite, vært syk, spist for lite, spist for lite fett, for lite grønnsaker, for mye erstatninger......

Det finnes omtrent en million grunner til at vekten går litt opp og ned, så det er ingen grunn til å fortvile over en veiing!

Hold deg til en veiing i uken, eller vei deg hver dag og ta gjennomsnittet i løpet av uken! Men da må du ikke bli superdeppa over variasjonene. Da blir du stresset og vekten stopper opp.......:p

lillamumi sa for siden:

Ja der kan jo være vann etter mensen.

Jeg får bare gjemme vekten til fredagene så får jeg heller ta det som det kommer da.

Lagde disse lavkarbo vaflene igår og fikk SÅ dårlig samvittighet for at det kunne være de. Åt 2 plater og det skulle vel bare være 1 karb pr plate. Fikk 10 stk av røra.

Har vært superflink ellers med å spise bra.

Klikk på bloggen min eller journalen min så ser dere bilder av det jeg spiser:)

Rin sa for siden:

Hehe, jeg kikker i bloggen din, jeg. Flott mat, og ikke minst flott vekttap! 5 kg på 11 dager! :eek: :heia: :heia:

Så - først og fremst er jeg enig med Kitt, vi kan alle gå litt opp og ned fra dag til dag, man har gjerne en "normalvariabel" på pluss minus et kilo. Hvis man blir stressa og ulykkelig av det, er det best å veie sjeldnere. :ja:

I tillegg må man være forberedt på at man ikke nødvendigvis fortsetter å rase ned i samme tempo som i starten. Et godt vekttap er 0,5-1 kg i uka, men det er ikke krise om det står stille en stund, heller. (Jeg har opplevd stillstand i månedsvis, men etter et år har jeg i snitt gått ned 0,4 kg per uke - det synes jeg er finfint!)

Det viktigste (og sunneste) er å ikke stresse med tid og kilo... slappe av, nyte maten, og kjenne på at kroppen har det bedre enn før (forhåpentligvis) :D

Kitt sa for siden:

Kan være vaflene har fått deg til å samle litt vann, men det forsvinner fort igjen, da!:D

Ellers ser det ut som om du virkelig har fått dreisen på hva du kan spise! Maten din så kjempegod ut!:hungry::sikle:

Lykke til videre!:heia:

lillamumi sa for siden:

Ja det vekt tapet jeg har hatt de første 11 dagene kan jeg ikke forvente hele tiden.

Men jeg er bare så utålmodig, alltid vært og vil jo ha super resultater.

Men får bare smøre meg med tålmodighet og la ting gå sin gang:)

Takk for svar i allefall:):)

Kitt sa for siden:

God plan!:D

Nerthus sa for siden:

Slapp av - du har bare holdt på i ELLEVE dager! Kroppen din trenger 2-8 uker (noen trenger lengre tid) på å bli flink til fettforbrenningen. Imens skjer det store fine ting i kroppen din, blant annet holder hormonbalansen på å justere seg. Vann i kroppen kommer og går - det bør du bare venne deg på med en gang :)

Skulle ønske jeg gikk ned 5 kg på elleve dager... har totalt holdt på et år nå - men gikk ikke ned noe før fra april. Så ikke la de fantastiske gode startresultatene gå til hodet på deg - det kan fort slite på motivasjonen ;) Ta det rolig, nyt maten og finn deg noe annet å fokusere på :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.