< Tilbake til oversikten

Julens 7 slag - lavkarbovri ?

Opheliia sa for siden:

De "normale" julekakene er jo berlinerkranser, fattigmann, smultringer, pepperkaker, kakemenn, kokosmakroner, havremakroner, juleruter, lussekatter, sandkaker +++

Men hvor er lavkarbo-utgavene av disse kakene?
Eller hva lager dere av julebakst, som er sømmendes for oss som spiser lavkarbo?

ThereseA sa for siden:

scroll nederst på siden, er blitt diskutert før :)

Opheliia sa for siden:

Jeg søkte etter julebakst, men da var det svært få resultater som dukket opp. Neste gang skal jeg søke på julemat ser jeg..

Yonah sa for siden:

Man trenger jo heller ikke julens 7 slag heller da;)

Men det går an å lage kransestenger om du vil det, jeg lager det, marsipan og sjokoladetrøfler. Ellers koser jeg meg med god kaffe og gode venner/familie.

For ikke å snakke om ribbe og hjemmelaget surkål, kalkun med godt tilbehør osv.

Og ja, jeg klikka helt på karber i jula i fjor.. Med vilje, og det var helt idoitisk.

Cherry sa for siden:

Men...spiser du alle sju slagene da?

Opheliia sa for siden:

Neida:p Jeg spiser faktisk ikke så mye julekaker. Men jeg kalte nå tråden for Julens 7 slag allikevel:D Det er gøy å lage dem!

Opheliia sa for siden:

Neida, det vet jeg:p Noen baker ingenting, andre lager 3 forskjellige sorter, noen tar å lage syv og jeg vet faktisk om noen som lager maaange flere enn syv sorter.

Jeg skal unngå å få i meg for mye høykarbo i år, så planen er å bake/lage en del julekaker/konfekt o.l som jeg kan ta med meg hvis vi skal på besøk hvor jeg vet at det alltid er julekaker på bordet. (Pluss det som jeg skrev i innlegget over...jeg liker bare å bake..og mange liker ikke det..så da baker jeg for dem:p)

Gerd sa for siden:

Google på fremsiden slik jeg gjorde :ja:
Jeg bruker bare søkefunksjonen viss jeg vet ekstakt hva som er skrevet og av hvem....

Kanutten sa for siden:

Du mener på vanlig søkemotor??? i såfall er jeg enig for jeg har funnet MYE mer rettetede opplysninger der på lavkarbosider enn det jeg får når jeg søker på lavkarbos egne søkesider...

Gerd sa for siden:

Trykk på linken i innlegget mitt, så kommer du til fremsiden her på lavkarbo.no . Der er googlingen på lavkarbosidene :ja:

Kanutten sa for siden:

DET var noe annet til søkegreie ja! :heia: Takker!

Opheliia sa for siden:

Oi! Det har jeg ikke tenkt over.. bruker ofte vanlig søkemotor hvis jeg vil ha en spesifikk oppskrift eller noe og skriver "lavkarbo" i samme felt. Da pleier det å komme litt resultater iallefall, men når jeg søker her inne...:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.