< Tilbake til oversikten

Nybegynner

Elin_ sa for siden:

Jeg skal starte med lavkarbo diett.
Lurer på om dere kan hjelpe meg med noen gode tips før jeg starter? :rolleyes:
Vet så og si ingenting om dette, så håper på mange gode råd :)

Elin_ sa for siden:

Takk for svar.
Får prøve å lære meg endel om dette nå da :)

Nerthus sa for siden:

Arnakristin gir deg link til glimrende begynnerinfo!

Mitt råd etter et år på lavkarbo er:

• ta deg tid til å lære deg dette!
  • ikke stress med å kunne alt med en gang, det er bedre å ta det gradvis, da kan du unngå en del av "bivirkningene" ved å slutte med karbo også.
  • les! google! spør! les litt mer! les gjennom de forskjellige retningene og hva de går ut på - deretter - kjøp boka! Det er lettere å ha en mal å forholde seg til i starten, imens leser du mer og lærer mer
  • ikke gi opp/bli frustrert - dette tar faktisk tid! Kroppen din skal venne seg på å gjøre ting på en helt ny (og bedre) måte - så vær snill med kroppen din :)
  • en sprekk, utskeielse, oppgitthet, manglende lyst på å planlegge vil komme - observer, analyser hvorfor, og gå videre ;)

En siste ting - dette er ikke en hurtig slankekur man går på og av som det passer seg. Kjapp variasjon i mye karbo og lite karbo kan medføre at du legger på deg mer enn du tar av, i tillegg til at du vil oppleve å bli uvel, miste energi, få hodepine osv osv. Vurder seriøst fra starten av om lavkarbo - av en mer generell art - kan bli ditt framtidige kosthold - etter at du har gått ned det du ønsker å gå ned. Da blir det nemlig mye lettere å holde på også:)

Elin_ sa for siden:

Tusen takk for masse tips og råd:)
Skal lese nøye gjennom og vurdere som du sier.
Er bare så mye å lese og lære seg:confused:
Men tar meg god tid, så får jeg håpe at jeg klarer det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.