< Tilbake til oversikten

Et lite hjertesukk

Vega sa for siden:

Er hjemme på høstferie hos mine foreldre. Har fortalt dem at jeg har valgt å legge om kostholdet, noe de absolutt respekterer.
Problemet dukket opp da alskens kaker og desserter kom på bordet. Jeg sto imot, men det var ikke lett!
Videre kom jeg hit på lørdag da butikkene var stengt. Oppdaget derfor igår morges at det ikke var noe egg i huset eller noe å lage lavkarbobrød av. Endevendte fryseren for å se om det var noe jeg kunne lage der, men resultatet var heller magert.
Så jeg har nå måttet spise knekkebrød med ost, og jeg føler for hver bit at alle centimetre jeg har mistet rundt livet har kommet snikende på og vel så det.
Hvordan er det, skjer det så fort?
Regner med at jeg ikke lenger er i ketose, og det er forsåvidt ok. Men hvor lang tid tar det å stabilisere seg igjen, og enda viktigere:
Er det andre som føler det sånn når de har spist "fienden"?

Og: er det noen som har en oppskrift på en lavkarboversjon av eplemuffins-eller kake, dersom det finnes?

Kitt sa for siden:

Sånt skjer, et par dager med litt mye karber setter deg kanskje en uke tilbake maks! Du samler litt vann, men legger nok ikke på deg fett!
Gjør så godt du kan, spar inn der du kan og vær helt klar på at vel hjemme igjen er det rett tilbake på rett spor!:D;)

Nannahs eplekake er fantastisk god! Bare pass på å stek den nok!

Matglad sa for siden:

Hva med å tilby det å lage middagen. Da kan du f.eks. servere blomkålmos istedet for poteter. Jeg har servert dette til mine foreldre og de er skikkelige potetmennesker. De likte deg og spurte ikke etter potetene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.