< Tilbake til oversikten

Tenker ikke så mye på mat lenger ...

mamz sa for siden:

Ser enkelte snakker om frokost, lunsj, middag, kvelds og mellommat.........hos meg holder det faktisk med 2 måltider, første måltid i 11-12 tiden, er ikke sulten før da.... og så går det 5-6 timer til neste (hender jeg putter inn noe utpå kvelden, et par osteskiver, noen nøtter hvis det begynner å rumle... ) Er i fin form og spiser KUN når jeg er sulten, liker denne måten å spise på ;) før måtte jeg alltid gå med noe i veska i tilfellet jeg ble sulten, nå stoler jeg på at alt fettet holder meg mett lenge, godt å slippe å tenke på mat så ofte :rolleyes:
Synes det var veldig "styr" med denne type mat i begynnelsen, men nå synes jeg at jeg har kommet godt inn i det, har prøvd oppskrifter fra forumet og litt etter eget hode....:rolleyes: og vekta går nedover for hver uke, er veldig glad jeg fant fram hit:):)

*Men jeg lurer på en ting, hvis vekta går opp en dag, er det da det jeg har spist dagen før som har "skylden" eller det jeg spiste for 2 dager siden, noen som vet.....

Matglad sa for siden:

Hei mamz, så godt å høre at du har funnet en måltidsrytme som passer for deg. Det er jo ikke antall måltider som teller men at du får i deg nok næring og er mett. Selv spiser jeg 2 egg med 25 gr smør til frokost. Da er jeg mett i timesvis og spiser lunsj på jobben kun for å være sosial, ikke fordi jeg er så sulten. Jeg orker ikke så store måltider om gangen, så jeg spiser 3 måltider om dagen. Før spiste jeg hele tiden, så for meg er 3 måltider helt supert (og spiser ingen ting i mellom).

Du spør om hva om vekta går opp en dag. I utgangspunktet legger du i hvertfall ikke på deg fett fra en dag til en annen. Alle går vi litt opp og ned fra dag til dag. Dette kan skyldes ulikt volum i magen, vannsamling i kroppen og menssykluser.

mamz sa for siden:

Takk for svar :) ja, det er godt å slippe å tenke på mat hele tiden, jeg spiser ikke noe mellom måltidene jeg heller, har jo ikke behov for det...så kjekt atte :D

*Ja, det kan vel være litt forskjellig som spiller inn hvis vekta går opp en dag, skriver ned det jeg spiser nå de første ukene for å ha litt kontroll ;)

Rin sa for siden:

Det holder som regel med to måltider om dagen for meg også. Hva angår vektvariasjon fra dag til dag kan det avhenge av så mangt; jeg samler feks groteskt med vann når det er veldig fuktig og klamt i været, typ tordenvær. I tillegg går jeg opp 1-2 kilo ved det jeg antar er eggløsning, sånn midt mellom hver menstruasjon. Reagerer også med vannsamling dersom jeg har drukket for lite vann dagen før.

marjusen sa for siden:

Heisann.

Vi har det heelt likt faktisk. Jeg og styra veldig med denna maten i begynnelsen, men nå snart 6 uker etter jeg begynte har jeg virkelig fått dreisen på det. Vet nøyaktig hvor mye KH jeg ligger på, hva jeg kan spise og ikke spise. Jeg også spiser lunsj i 11-12 tiden og middag i 16-17 tiden. Og det holder faktisk for meg. Hender noen få ganger jeg lager meg en omelett eller noe på kvelden, spess hvis jeg har trent hardt.

Utrolig deilig å slippe å planlegge så veldig, men heller bare gå i butikken og kjøpe ting jeg vet smaker godt sammen og kjøre på;) Jeg har gått fra 117,1 til 108,3 på 6 uker, så vektnedgangen er veldig stabil. Ligger på rundt 1 kilo minus hver uke:D

Marius

mamz sa for siden:

Ja, er det ikke herlig...slipper å tenke så mye på mat:rolleyes: husker jeg var så usikker da jeg begynte, visste ikke helt hva jeg kunne spise, syntes det var rare sammensettninger...hehe...men nå trikser og mixer jeg selv og har det kjempebra :p 2 måltider for dagen og massevis av tid til andre ting :heia:
Og ang vekta som attpåtil går ned når jeg sitter her å spiser fett og krem....føles jo litt sprøtt da:rolleyes: har holdt på i 3 uker nå og er storfornøyd med vekttapet her, føles sååå godt (har gått ned 10 kilo til sammen i år, men fikk fortgang på vektreduksjonen da jeg kuttet ut mye av karbo)
Din vektnedgang har jo vært kjempebra ser jeg:) Lykke til videre ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.