Ser enkelte snakker om frokost, lunsj, middag, kvelds og mellommat.........hos meg holder det faktisk med 2 måltider, første måltid i 11-12 tiden, er ikke sulten før da.... og så går det 5-6 timer til neste (hender jeg putter inn noe utpå kvelden, et par osteskiver, noen nøtter hvis det begynner å rumle... ) Er i fin form og spiser KUN når jeg er sulten, liker denne måten å spise på ;) før måtte jeg alltid gå med noe i veska i tilfellet jeg ble sulten, nå stoler jeg på at alt fettet holder meg mett lenge, godt å slippe å tenke på mat så ofte :rolleyes:
Synes det var veldig "styr" med denne type mat i begynnelsen, men nå synes jeg at jeg har kommet godt inn i det, har prøvd oppskrifter fra forumet og litt etter eget hode....:rolleyes: og vekta går nedover for hver uke, er veldig glad jeg fant fram hit:):)
*Men jeg lurer på en ting, hvis vekta går opp en dag, er det da det jeg har spist dagen før som har "skylden" eller det jeg spiste for 2 dager siden, noen som vet.....
Hei mamz, så godt å høre at du har funnet en måltidsrytme som passer for deg. Det er jo ikke antall måltider som teller men at du får i deg nok næring og er mett. Selv spiser jeg 2 egg med 25 gr smør til frokost. Da er jeg mett i timesvis og spiser lunsj på jobben kun for å være sosial, ikke fordi jeg er så sulten. Jeg orker ikke så store måltider om gangen, så jeg spiser 3 måltider om dagen. Før spiste jeg hele tiden, så for meg er 3 måltider helt supert (og spiser ingen ting i mellom).
Du spør om hva om vekta går opp en dag. I utgangspunktet legger du i hvertfall ikke på deg fett fra en dag til en annen. Alle går vi litt opp og ned fra dag til dag. Dette kan skyldes ulikt volum i magen, vannsamling i kroppen og menssykluser.
Takk for svar :) ja, det er godt å slippe å tenke på mat hele tiden, jeg spiser ikke noe mellom måltidene jeg heller, har jo ikke behov for det...så kjekt atte :D
*Ja, det kan vel være litt forskjellig som spiller inn hvis vekta går opp en dag, skriver ned det jeg spiser nå de første ukene for å ha litt kontroll ;)
Det holder som regel med to måltider om dagen for meg også. Hva angår vektvariasjon fra dag til dag kan det avhenge av så mangt; jeg samler feks groteskt med vann når det er veldig fuktig og klamt i været, typ tordenvær. I tillegg går jeg opp 1-2 kilo ved det jeg antar er eggløsning, sånn midt mellom hver menstruasjon. Reagerer også med vannsamling dersom jeg har drukket for lite vann dagen før.
Vi har det heelt likt faktisk. Jeg og styra veldig med denna maten i begynnelsen, men nå snart 6 uker etter jeg begynte har jeg virkelig fått dreisen på det. Vet nøyaktig hvor mye KH jeg ligger på, hva jeg kan spise og ikke spise. Jeg også spiser lunsj i 11-12 tiden og middag i 16-17 tiden. Og det holder faktisk for meg. Hender noen få ganger jeg lager meg en omelett eller noe på kvelden, spess hvis jeg har trent hardt.
Utrolig deilig å slippe å planlegge så veldig, men heller bare gå i butikken og kjøpe ting jeg vet smaker godt sammen og kjøre på;) Jeg har gått fra 117,1 til 108,3 på 6 uker, så vektnedgangen er veldig stabil. Ligger på rundt 1 kilo minus hver uke:D
Ja, er det ikke herlig...slipper å tenke så mye på mat:rolleyes: husker jeg var så usikker da jeg begynte, visste ikke helt hva jeg kunne spise, syntes det var rare sammensettninger...hehe...men nå trikser og mixer jeg selv og har det kjempebra :p 2 måltider for dagen og massevis av tid til andre ting :heia:
Og ang vekta som attpåtil går ned når jeg sitter her å spiser fett og krem....føles jo litt sprøtt da:rolleyes: har holdt på i 3 uker nå og er storfornøyd med vekttapet her, føles sååå godt (har gått ned 10 kilo til sammen i år, men fikk fortgang på vektreduksjonen da jeg kuttet ut mye av karbo)
Din vektnedgang har jo vært kjempebra ser jeg:) Lykke til videre ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.