< Tilbake til oversikten

Har litt startproblemer

siri0109 sa for siden:

kan noen hjelpe meg til å starte ordentlig på ketolyse igjen...kommer ikke ordentlig igang:( sliter med å komme skikkelig igang igjen:/

Gerd sa for siden:

Hva eksakt er det du sliter med da? :klem:

Motivasjonen?
Maten?

Mitt råd er å ta frem boka igjen og lese den :ja: Jeg gjør det rett som det er, og får litt "guts" av å lese der :)

siri0109 sa for siden:

sliter med å holde meg lenge nok til å fjerne søtsuget
:( hjelp meg!!!!!!!!!!

Gerd sa for siden:

Ok.. .Ja den kjenner jeg godt igjen :ja:

Ta deg en god bit ost, drikk litt vann.... Gå så vidt utfor døra og trekk frisk luft.... :)

Sukkeravrusningen er aller værst de 2-3 første dagene... Så går det mer og mer over :)

Jeg vet AKKURAT hvordan det er.... Det er jævlig... Men du er sterkere enn sukkermonsteret nå..... Du skal vinne!!!!

:heia:

siri0109 sa for siden:

takk gerd....det gikk så fint sist..men er vannskeligere nå og nå vet jeg at jeg får dekt bukplastikk men vil så gjerne gå ned til 74 helt selv før operasjonen som vil finne sted i mai neste år.... det er jo ikke mange kiloene men vanskelig jeg ga opp ketolyse da vekten stod mellom 79-80 i 5 uker....men lever så og si på lavkarbo men unner meg godt kansje litt for ofte...vekten har ihvertfall stått stille da...det er det possitive... ;)

Gerd sa for siden:

Høres flott ut at du har klart å stabilisere vekta :heia:

Pass på å få i deg såpass med fett til måltidene at du holder deg mett, og ikke er skrubbsulten til neste måltid :ja: Har du f.eks salat til lunch, ta på et par ss olje i tillegg.... Jeg merka at 2 ss olje ekstra på min lunchsalat gjorde at jeg ikke var skrubbsulten og nesten skjelven da det var middagstid... det er ikke så mye som skal til av og til :ja:

For klarer man å holde maten såpass fet at man holder seg mett, så vil fysingen vike plassen siden kroppen blir mer fornøyd :)

Rin sa for siden:

:)

Det jeg gjør når jeg må sukker-avruses er å spise mye i 2-3 dager, av favorittmat som gjerne er litt dyrere og evt ikke optimalt for vekttap i det lange løp, men greit for sånne anledninger; nøtter, for eksempel, ost av forskjellige slag, ostelasagne, biff og fløtesaus... hva enn du liker best. Når sukkerbehovet først er borte, kan jeg begynne å "stramme" igjen, ved å ta bort eventuelle partystoppere (som nøtter).

siri0109 sa for siden:

woho etter hardt arbeid og sukkeravrusning kom jeg i ketose igår kveld....:) jeg er happy på ketolyse igjen:D og skal inn til oslo for vurdering til bukplastikk 18 oktober alt:)

Nemii sa for siden:

Signerer!
Propper i meg mat, nøtter og alt annet lovlig og halvlovlig, så lenge jeg holder meg unna karbohydratbombene. Kan spise store mengder. Eneste måten for meg å komme meg gjennom, det funker på min kropp ihvertfall;)
Og kommer man gjennom dagen med suget uten å gi etter, da er jeg stolt av meg selv og vet at jeg er nærmere å bli kvitt sukkersugmonsteret. Og det gir meg også ekstra motivasjon til å fortsette!

siri0109 sa for siden:

ja det hjelper absolut altså....igår spiste jeg grønnsaker med tzatsiki og bacon svor:P og møøøe pepsi max...kunne jeg ikke drukket pepsi max vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart det...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.