og 14. november inviterer vi til årets store lavkarbo happening!
Følgende vil komme ...
Andreas Eenfeldt - lege, og blogger - kostdoktorn.se - en av Sveriges mest up-and-coming medisinere. Forfatter av boken "Matrevolusjonen" som kommer neste år.
Annika Dahlqvist - lege og spesialist i allmenn medisin. Den modige og jordnære, som har stått oppreist i stormen - gjennom mange år! Nå får hun oppreising. Takket være hennes innsats, er LCHF blitt den ledende kostholdstrenden i Sverige - og fedmeveksten har stanset!
Maria Höglund - matblogger og kokebokforfatter. Vil gi praktiske tips om hvordan lage god lavkarbomat.
Thuy Dalen - praktiserer kinesisk medisin, akupunktur. Foreleser om kinesisk medisin og kosthold.
Dag Viljen Poleszynski - ernæringsfysiolog og leder av KOS.
Lars-Erik Litsfeldt - gründer av lchf.se og forfatter. Lars-Erik har levd på LCHF-mat siden 2003, og er type-2 diabetiker. Han vil fortelle om sine erfaringer og svare på spørsmål fra publikum.
... mer informasjon kommer, men registrer deg gjerne til [email][email protected][/email], slik at du er sikret plass.
Håper så mange som mulig fra lavkarbo.no vil komme!!
Det vil være muligheter å kjøpe billett for enten lørdag eller søndag, eller begge dagene. Lørdag kveld vil vi finne et sted i Oslo som vil tilby oss en lavkarbo-middag, til en hyggelig pris.
Beste hilsen Jan
(i bakgrunnen putrer min super-får-i-kål ...)
Klart du tør! :) Jeg kan love deg at lavkarbo-treffene er VELDIG hyggelige og ikke skumle i det hele tatt! :ja: Jeg gruet meg veldig første gangen, men skjønte raskt at det ikke var noe å grue seg for i det hele tatt! :)
Har lyst og. Må bare sjekke om det passer i forhold til eksamenene. Og jeg er ikke voksen (kanskje litt gammel, men definitivt ikke voksen). Men drar kanskje med meg mamma da. Men hun er ganske kul. Og veldig barnslig :p
Hmm.. jeg kommer nok! Men får jeg lov å ta med min kjæreste? Selv om hun ikke er noe lavkarbo.no-medlem:p (Hun gjør bare som jeg sier..ang maten..og spiser høykarbo noe hun tror at jeg ikke ser:p :love:)
Hihi. Men du ser alt ;) Jeg har aldri vært på lavkarbojulebord, men de fleste julebord er vel +1, eller? Jeg har ingen kjæreste, så jeg tar med mamma :p Hun er riktignok lavkarbo.no-medlem.. Hahaha..
Eg trur nok ikkje eg kan håpe på barnevakt for å reise til Oslo på lavkarbo-konferanse :(
Men eg hadde hatt god lyst til å vere med. Ser interessant ut!
Tihi. Det er jo skummelt med sånne eventer der man ikke kjenner noen. Men det går jo sikkert supert. Tror jeg ganske så sikkert blir å komme nå. Må bare sjekke med mamma (og krysse alt for at hun betaler hotell :p ). Jeg vil, jeg vil, jeg vil ;)
Vi sjekker forhåpentligvis inn hos søstera til kjæresten, hvis ikke må vi se etter ledig rom på hostel. Det ene hostellet har veldig gode senger, men ligger litt lugubert til:o Det andre har litt vonde køyesenger og ligger i et bra strøk. Er kanskje flere, men vet bare om de to, eller er bare de to jeg har vært på. Men så er spm om de har åpent i november.....:rolleyes:
Snakka akkurat med mamma. Ho ville veldig gjerne og snakka om at ho hadde hotelltilbud gjennom Coop. Men ho måtte sjekke med pappa først. For det kunne hende de hadde julebord den helga. Jeg krysser fingrer, armer, bein og øyne! Ser du har et lite dilemma viss du må bo på hostel. Jeg krysser alt for at du får plass hos svigerinne eller finner plass i herberget ;)
Neida, det var bare det at var så innmarri mye bråk om kvelden og natta. Vi uskyldige jenter fra bibelbeltet på vestlandet vet du, vi er ikke vandt med slikt bråk på natta. Da har vi nemlig lært at vi skal sove:D
Det virka veldig som om mange av de jentene som stod utfor var horer, men altså, jeg var aldri nede å spurte så det kan jeg ikke si for sikkert at dem faktisk var.
Vi har også sånn der Coop-greier. Hadde vært deilig med ei helg på hotell. Jeg elsker å sove på hotell. Da kan jeg nemlig rote og så må noen andre rydde:D
Men vi får se, vi er ikke så rike, så selv om det er billig gjennom Coop så blir det fort dyrt for oss. Vi tenkte også å kjøre ned. Det er like dyrt/billig, spørs hvordan man ser det, som tog. Det er hakket gøyere å kjøre synes jeg da :p
Åh, hehe. Det er jo sånn der folk bor tett på hverandre :). Man lærer å leve med det. Jeg er selv fra svarteste bygda, og har bodd i Oslo så lenge, at jeg fortsatt er amazed over hvor mørkt og stille det kan være her i verden.
Med mindre dere sov sør for Karl Johan, så tviler jeg på at det var horer.
Det var en liten dose av "tull" i svaret jeg gav deg altså..håper du skjønte det:p? Jeg er f.eks ikke oppdratt "kristent" til tross for hvor jeg kommer ifra:rolleyes:
Vi sov sør for Karl Johan faktisk, men jeg tror nok ikke det var horer, det var bare folk som var ute på faenskap midt på natta. Hihi, jeg hadde ei venninne med meg til Oslo, hun var på backpacking. Amerikaner. Vi skulle bare ta en snarvei og endte midt oppi et slagsmål der borte hvor det deles ut sprøyter og slikt (aner ikke om det er flere steder i Oslo?) og stakkars jenta fikk jo helt panikk. Vi fikk ringt politiet og slik da(trodde seriøst de skulle drepe han fyren de banka..de hadde dratt han ut av rullestolen og greier:eek:) før vi tuslet avgårde mot Operaen..der ble hun vitne til noen narkomane som sov på en måte under brua da.
Hun er fra USA og reiste alene i over 3 måneder i Europa, 19 år gammel, men livredd for Oslo:D
Men dette var vel litt vel off topic eller hva?
...jeg skal tusle avgårde, slå av litt datamaskiner og låse biblioteket for i kveld, ha en fin tirsdag (det er jo Grey's på tv!):D
Hihihi. Ja, det er vel det beste med å bo på hotell ;) Syns det er luksus. Er ikke akkurat rik selv. Sånn er det å være student. Men det blir en koselig helg. Jeg håper virkelig ikke pappa skal ha julebord. Da må jeg jo dra alene. Det er skummelt :_ohmy: Jeg får bare bli litt sånn her: :full:så går det sikkert bra å møte mange nye forumfolk på julebord :p
Dette skulle jeg gjerne vært med på, men skal på festival den helga. Hvis det er årlig lavkarbokonferanse på den tida blir det en evig konflikt, for jeg er alltid på festival den helga midt i november. Synd! :(
Nå er det også at bekreftet av biolog Iver Mysterud vil forelese på lørdag - han er kjempeflink på menneskets evolusjon! Mer informasjon kommer snart - mvh Jan
10-12: Annika Dahlqvist/Maria Höglund: Matlaging i praksis/helsefordeler med lavkarbo
13-14: Iver Mysterud, biolog: Mennesket og evolusjonen - hva er vi tilpasset å spise?
14-15: Siv Hauge, ernæringsterapeut - Ernæringsterapi i ditt hjem - hvordan jobbe i dybden med en hel familie.
16-17: LCHF i Sverige - hva er skjedd de siste årene? v/Annika Dahlqvist
17-18: Fedon Lindberg: Det mulige vs. det optimale - Hvorfor spise lavkarbo ved diabetes, behov for individualisert oppfølgning.
Søndag
10-12: Thuy Dalen: Kinesisk medisin og kosthold
13-14: 4M-Klinikken v/Kaja Askevold
14-15: Andreas Eenfeldt: Matrevolusjonen
16-17: Lars-Erik Litsfeldt: Medisinfri diabetiker i 7 år
17-18: Dag Viljen Poleszynski: Genetisk tilpasset lavkarbo
Påmelding til [email][email protected][/email] - kr 600 for begge dager - kr 400 for én dag.
Kaffe og te er inkludert hele dagen.
Onsdag 10. november har vi også et mini arrangement på Tanum Bokhandel, Karl Johan kl 17.00 - Torsdag 11. november på Norli Sandvika Storsenter (nye delen) kl 17-18.
Det er lagt ut PDFer av enkelte av foredragene på [url]www.lillemaane.no/lchf/[/url]
mvh Jan
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.