< Tilbake til oversikten

Tunfiskrøre v2.0

smukkas sa for siden:

Koste meg med denne til kveldsmat nå :)

1 boks tunfisk
3 små fedd hvitløk
1/2 chili, finhakket
1 sjalottløk, finhakket
2-3 cm purre, finhakket
6-7 oliven, finhakket
1 avocado, most
1 tomat, hakket
2 ss hakket soltørket tomat
Ca 1 ss majones
En generøs dæsj sitronsaft
Litt maldonsalt
Rikelig med pepper

Snadder på hjemmelagde knekkebrød!

Michelin sa for siden:

Tunfisk og avocado er snasen mat :)
Så godt ut...jeg bruker ikke å mose avocadoen, men kjører den gjennom eggedeleren to ganger-supereffektivt! :)
...lurer seg bort til kjøleskapet og henter nattevakt-nattmaten sin, tunfisk og avocado med egg og purre, kjærlig vendt i en deeeeilig dressing...

rava sa for siden:

Så veldig godt ut :), men hvor mye er det i en boks tunfisk? Her selger de forskjellig typer tunfisk i forskjellige bokser.

ada-emilie sa for siden:

Høres bra ut. Grønne oliven setter nok en fin spiss på det. Takk for at du delte.Avokado gjør jo tunfisk plutselig til noe godt.

smukkas sa for siden:

Ja, syns den er fin, den der :) Jeg har prøvd med litt kapers noen ganger også, det funker veldig godt, men kapers er liksom ikke en ingrediens jeg pleier å ha for hånden.. Ad tunfisken: jeg brukte tunfisk i vann fra Rema, husker ikke merket og har ikke flere bokser igjen så jeg fikk ikke sjekket innholdet i ettertid.

ada-emilie sa for siden:

Det ble middagen idag med en litt annen vri. Tok oppi en ss dijonsennep istedet for chili. Det ble godt. Og en halv avokado istedet for en hel, men tok 5 ml olje i og ikke majones. Dette ble en liten favoritt jeg kommer til å spise ganske ofte. Takk for at jeg endelig fikk brukt tunfiskboksen min. Jeg puttet hakkede salatblader og grønn paprika oppi også jeg.Og en liten vanlig tomat istedetfor tørka tomat. Neste gang skal jeg putte grønne asparges oppi også. Det er 130 gram fisk i en boks fisk og 110 kcal pr 100 gram (uten vannet). Tunfisk inneholder meget a- vit, niacin, kalium og magnesium i forhold til annen fisk. og er høyest på protein.

smukkas sa for siden:

Så bra den falt i smak!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.