< Tilbake til oversikten

Løvbiffsurr

Lisbeth sa for siden:

Oppskrift med bilder her

Ingredienser:

[CENTER][url="http://1.bp.blogspot.com/_hNxEeeEzJUk/TKeK7z45gpI/AAAAAAAAAPI/YB5OpaAmlbI/s1600/l%C3%B8vbiffsurr02.jpg"][/url][/CENTER]
4 løvbiff
1/2 squash
1/2 løk
1/2 grønn paprika
1/2 rød paprika
100 g sjampinjong
1/4-1/2 spisskål*
Salt og pepper

Fremgansmåte:
Del løvbiffen i strimler mens den fremdeles er frossen.
Skjær squash og paprika i terninger og sjaminjongen i skiver. Finhakk løken og skjær kålen i strimler.
Stek kjøtt og grønnsaker i flere omganger ved middels varme.
Bland tilslutt alt sammen i pannen og smak til med salt og pepper.
Skru ned varmen og la alt putre i noen minutter.

Sever med bearnaisesaus. Jeg brukte Fjordland sin ferdige saus, med 2,2 karbohydrater, men man kan selvfølgelig lage sin egen. Er du ikke noe glad i bearnaisesaus smaker det også godt med peppersaus.

*Jeg bruker spisskål fordi den har mindre karbohydrater enn annen kål, men får du ikke tak i det kan du bruke hodekål.

only39 sa for siden:

Denne var knakande god! Jeg hadde ikke bernaisesaus til men stekte i godt med smør. Heller ikke sopp, fordi smaksløkene mine sier nei til det.. Tok en håndfull Norvegia revet og strødde over min porsjon, mmm!
Regnet ut at hele porsjonen er på cirka 18 karber, litt mindre, og jeg tok 1/3 til middag, og endte på i underkant av 6 karber til middag!
Mmm, anbefales!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.