Jeg skal ha besøk nå i 1 uke, og trenger hjelp til tilbehør...venninna mi er ikke på lavkarbo,men har sagt at det er greit for henne å følge min diett når hun er her. Selve middagen er jo grei, type kjøtt, fisk osv..men når det kommer til tilbehør trenger jeg litt hjelp. Jeg pleier mest å bare ha en salat ved siden av...men regner med hun vil synes det er kjedelig hver dag.
Har søkt på tilbehør her inne, og har funnet masse...men det aller meste inneholder blomkål eller brokkoli, og jeg klarer ingen av de to. Har virkelig prøvd. Har laget begge delene i alle former og fasonger, men klarer ikke smaken... Så, da blir det plutselig litt begrenset der. Kunne virkelig ønske jeg likte jukse-ris, for det ser jo så godt ut...men det går ikke ned.:(
Har tenkt å lage kålstuing én av dagene, men utenom det har jeg kun salat som alternativ... Liker forøvrig ikke løk heller!
Skal også lage taco en dag, dermed er guacamole en selvskreven gjest..
Ratatouile er er gjennganger hos meg, bare å surre diverse løk, paprika, squash, aubergine, chilli, hvitløk osv sammen med tomat (gjerne flådde tomater på boks).
Krydre etter ønske og server.
Fylt squash er også godt, del den på langs, skrap ut litt av kjøttet og fyll hulrommet med løk, tomatskiver, krydder og strø revet ost over. Gratiner og server
Det samme gjelder forøvrig fylt paprika, skjær av toppen og fjern kjernen - fyll med det du måtte ønske av grønsaker og/eller kjøtt - ost på toppen og gratiner.
bakte gresskarbåter er også veldig godt, men det er mulig at de har for mye karber på ketolyse.
Stekte grønne tomater er deilig, på denne tiden av året er det mulig å finne grønne tomater.
Hva med mos av rosenkål? istedet for blomkål/broccoli?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.