< Tilbake til oversikten

Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Kitt sa for siden:

Digg!
En god mageøvelse som ikke tar livet av verken ryggen eller nakken min!:D

kennygirl sa for siden:

Den må prøves!

Gracella sa for siden:

Kjenner jo at den faktisk tar!!
Her kan man sitte og se på tv, surfe, drikke rødvin og trene magemusklene på en gang!
Rene kinderegget :D :D :D

sigridm sa for siden:

Endelig en øvelse som ikke trenger noe utstyr men fremdeles ikke tar knekken på deg!

ada-emilie sa for siden:

Ha ha, det er noe jeg pleide å gjøre når jeg kjedet meg på skolen.

sjoslor sa for siden:

Jeg fikk kapsulitt( betent væskepose) i skulderen etter min eksperimentering med denne øvelsen:o gjorde den kanskje ikke rett, men vet ikke hva jeg kunne gjort annerledes. Har planer om å forsøke igjen, det er jo veldig kjekt med en øvelse hvor du bare trenger deg selv og en stol:stortsmil

Karbosara sa for siden:

Er jo verdt et forsøk!

Supera sa for siden:

Oi, denne var jo slitsom! Jeg klarer ikke ett helt minutt... :flau: Skal absolutt gjøre denne øvelsen i blant!

Supera sa for siden:

Haha, jeg løy! Denne glemte jeg bort! Prøve på nytt... Nå med post-it på skjermen.

Licota sa for siden:

Denne funker sikkert vel og bra, men håndleddene mine får for stort press når jeg gjør denne.

Mamma90 sa for siden:

Denne øvelsen har jeg gjort liggende noen ganger :) Mye mer slitsom en den ser ut til å være ;p

BitTorres sa for siden:

Den er ikke verdens beste, men de fleste finner den hard, fordi den tar på noen muskler som hos de fleste er dårlig trent.
Skal du få en flat mage så vit at du kan godt ta tusen av denne øvelse og 4000 sit ups, men fortsatt ha en bulk der. Jeg hadde det. Grunnen var at korsryggsmusklene mine var totalt råtne. Et år med markløft (virkelig en av de beste øvelsene for magen) og rygghev så var bulken foran borte.
Den hardeste øvelsen jeg har vært borte i, utføres imdlertidig sånn:
Føttene under et lavt skap eller noe, hovedsaken er at føttene sitter fast. Ligg ned på rygg, rumpa skal være så nærme hælen som mulig. Hendene kneppes på pannen. Løft kroppen sakte opp så langt du kommer, stopp i topp posisjonen mens du teller sakte til 5, senk sakte ned. Gjenta 5-10 ganger. Hvil i 5 minutter- total hvile, og gjenta samme øvelse. Gjøres 3-5 sett. For bedre effekt, vris kroppen mot høyre og venstre annenhver rep. Når man blir sterkere, legger man ikke til flere reps, men holder topposisjonen lenger og lenger. Den blir delvis isometrisk, som gjør den effektiv for magen.
Skal man trene musklene på siden av magen effektivt, må det andre øvelse til.
Magemusklenes fremst oppgave er å stabilisere kroppen, ikke å tøye å bøye, derfor er tuuuunge markløft og knebøy en av de øvelsene som trener magen på den riktigste måten. Men de øvelsene krever jo oftest et studio og en noen uker for å læres riktig utførelse. Sit ups kan gjøres hvor som helst.

mallilen sa for siden:

Når de lager en slik artikkel kunne de i det minste ha lagt ved en korrekt illustrasjon, synes jeg!

Fredrikke07 sa for siden:

Synes uansett av visse pilates-øvelser er verdens beste mageøvelser jeg:D.

helsefreak sa for siden:

Oj, denne må jeg prøve! Takk for super forklaring! :-)

Jeg har tatt en del timer med personlig trener på Spenst i det siste, og han sverger til planken og en annen øvelse som jeg ikke aner hva heter.. (man sitter litt tilbakelent på gulvet, løfter beina litt opp, holder en 5-kilos vekt med begge hendene og svinger denne fra side til side i 1 minutt.) Jeg merker virkelig at dette tar!
Den samme treneren sier at vi kan ta situps til vi spyr, men det er mye mer effektivt å bruke tyngre øvelser som en ikke klarer å holde på så lenge med.

ftdmia sa for siden:

Flat mage/abs kommer stort sett fra diett. For å få flat mage MÅ man ned i fettprosent. Hvis man har trengt abs og coremuskulatur vil man derimot få litt mer definisjon når fettprosenten går ned.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.