< Tilbake til oversikten

Sukkerfri tyggegummi - finnes det karbofri?

Wannabislim sa for siden:

Hei, jeg sliter med å finne en tyggegummi jeg kan tygge når jeg er på lavkarbodiett - induksjonsperioden så det er ikke mange karber å gå på...Noen som har et tips? Ellers blir det jo ekstremt mye tannpuss; etter alle måltider og alle tekopper etc....og man vil jo helst ikke ha for dårlig ånde..

Glad for alle tips! :p

ada-emilie sa for siden:

Tror ikke det finnes null-kalori tyggis. Jeg tygger vanlige sukkerfrie. Fribol sukkertøy på apotek og store ifa er lov. Selv reagerer jeg på de så jeg holder meg unna. Hvorfor pusser du så ofte? Får du ånde? Ånden skal gi seg vanligvis.Hjelper nok mye å drikke mye væske. Tipper te kan hjelpe.

Wannabislim sa for siden:

Takk skal du ha, da prøver jeg meg på Fribol tipset ditt i morgen :) Jeg fikk nesten sjokk da jeg så på pakken på Extra-tyggegummi som jeg har pleid å bruke før jeg begynte på dette kostholdet. Er jo maaasse karber..enda den er anbefalt av tannleger...

Jeg tenker at dersom jeg ikke tygger tyggegummi etter mmåltider, te, kaffe etc. lukter jeg av maten/drikken jeg har tatt inn. Jeg jobber tett på andre mennesker og noe av det verste jeg kan tenke meg er noen med dårlig ånde eller dårlig kroppslukt...vil ikke være en av dem... så da er vel alternativet ofte tannpuss... men nå skal jeg kjøpe Fribiol i morgen :D

TAKK, ha en god kveld!

ada-emilie sa for siden:

Det er mulig å skylle med silisium. Det tar vekk bakterier.

Gracella sa for siden:

Munnspsay (f.eks vadumecum sin) er effektivt.
SB 12 tyggegummi tror jeg ikke har karber (må sjekke opp det!).
Skyllevann svelger man jo ikke, så det er greit. SB 12 og vadumecum er bra :)

Pass på å drikke nok vann, av naturmidler kan nevnes å tygge persille eller mynte.

Dollsine sa for siden:

Store Ifadrops??? Stemmer det? I så fall skal det handles i morgen den dag!

ada-emilie sa for siden:

Ja, store ifa. De er søtet med sukralose bare.

ada-emilie sa for siden:

Dessverre: den inneholder det samme som vanlig sukkerfri:Ingredienser: Søtningsstoffer (xylitol, sorbitol, aspartam, sukralose, acesulfam-K), gummibase, aromastoffer (menthol), sinkacetat 6mg pr. stk, fargestoffer (E171, E133, E132), natriumfluorid 0,26 mg pr. Stk, antioksideringsmiddel (E321)

Gracella sa for siden:

Det var da som....., hehe. Takk skal du ha, Ada-Emilie.
Jeg tenker at det ikke utgjør rare karbomengden om jeg spiser en eller to ila en dag. Jeg er ferdig med vektreduksjonen og kan tillate meg mer karber - selv om de ideelt sett burde ha kommet fra grønnsaker :rolleyes:

Dollsine sa for siden:

Takk!!! Gleder meg allerede!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.