< Tilbake til oversikten

Jobbfest i morgen, tips til en god rødvin?

marjusen sa for siden:

Heisann.

I morra skal jeg på jobbfest, og gleder meg stooort da jeg ikke har vært ute på flere måneder:) Blitt litt andre prioriteringer etter bebisen kom og jeg la om kostholdet, men i morra blir det hæla i taket.

Tenkte jeg sku begynne med litt vin, også litt vodka utpå kvelden:D
Men, jeg trenger tips til gode rødviner som kan drikkes uten mat.

Fått tips om disse to sålangt fra en kollega:
www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start?ProductUUID=Ee8KxzOGO_AAAAErmiZSckTB&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

og

www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start?ProductUUID=Hh4KxzOGWqIAAAErECJSckSl&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Flere som her erfaringer med disse to? Ser dem ligger på rundt 2,5 - 3 KH pr LITER, altså 0,3 KH pr 100g, så det jo er finfint. Blir jo ikke mer enn 2-3 KH på en flaske VIN.

Marius

Charlott sa for siden:

Her er det vinanbefalinger i fleng :D Bare ha det i bakhodet at enkelte (hvordan vet jeg dèt liksom... ;) ) blir fortere salig full av alkohol når man går på lavkarbo ;)
Kos deg!

Pearl sa for siden:

Signerer Charlott her. Det er mange her inne som har hatt veldige uheldige er faringer med at de tåler svært lite alkohol på lavkarbo. Kos deg, men husk å drikke mye vann. :full:

marjusen sa for siden:

Det skal jeg nok finne ut the hard way tenker jeg;) hehe, i morra skal det drekkes vin, rom og whiskey. Hurra hurra...

Fjasnissen sa for siden:

Jeg bekymra meg også for det å ikke tåle så mye på lavkarbo, men blei ikke merkbart fortere full enn til vanlig. Men det kan jo være greit å gå litt rolig ut fra startblokka. Kos deg. :)

Photobscura sa for siden:

Ser ut som ålreite viner, det! Ellers er min evige favoritt St Lucas. Tror den har to gram sukker pr liter.
Som sagt over her, greit å ta det litt rolig, første fyllekula i ketose kan bli ... interessant. Ta i alle fall et fartstips og drikk langsomt, drikk et stort glass vann til hver alkoholenhet, men viktigst av alt: Ha det gøy! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.