Wannabislim sa for siden:
Hei, er fersking på lavkarbo. Jeg synes artikkelen som var oversatt fra engelsk som viser hva man kan/må holde seg til i induksjonsperioden er veldig informativ. TAKK! Men et spørsmål, hva betyr det å spise liberalt av noe? Vil gjerne ha tilbakemelding fra mer erfarne Atkinsere.....
Frokost:
To egg i en eller annnen fasong (speilegg, omelett, eggerøre, hardkokt etc.)
Kombinert med 3-4 skiverbacon el. et par skiver røkelaks eller 2-3 skiver ren kokt skinke eller parmaskinke.
Lunsj:
Salat, tomat, agurk, spirer, i kombinasjon enten med fisk, reker eller kyllingbiter (oppp mot 100-150 gram kjøtt eller fisk)
Middag:
Grillede eller stekte grønnsaker: squash, litt paprika, sopp, litt aspargesbønner etc.
250 - 300 gram kyllingfilet eller svinefilet eller fisk (stekt laks, tunfisk, steinbit el.l.)
Kveldsmat:
Hvis jeg er sulten spiser jeg litt tomater og mozarella eller stangselleri med ost eller ost og serrano/parmaskinke. Ingen mengder, men størrelse "forrett" hvis man tenker restaurantmåltid.
Er dette innenfor det man mener med liberalt eller er det for mye??
Jeg blir sulten til måltidene(særlig til middagen..), men d går stort sett greit mellom disse siden jeg drikker mye vann og te.
Takk for veiledning fra dere som har lengre fartstid...:p