< Tilbake til oversikten

Hva er nok fett?

torgn sa for siden:

Jeg er usikker på om jeg får i meg nok fett. Nå skal det sies at jeg ikke veier og måler det jeg får i meg.

I går for eks spiste jeg;

Frokost: Omelett lagd av 6 egg med litt fløte oppi + 3 skiver first price bacon til hver av oss(omeletten ble delt på alle 3 i husholdningen)

Lunch: Halv grillet kylling

Middag: Kokt lammebog m diverse krydder og salat (skal ikke gjentas)

Mellommåltid: 1 boks CC + rikelig med krem (nesten som risgrøt)

Kvelds: 1 omelett av 4 egg (delte med hustruen) og 4 skiver bacon

Omeletten og baconet stekes i rikelig med smør.

Noen som har en formening om hvorvidt dette dekker opp for fett i løpet av en dag eller høres det lite ut? I såfall...da har ikke jeg peiling på hva man skal gjøre for å få i seg mer fett.

Kitt sa for siden:

Dersom du føler at du er mett lenge, du ikke går rundt og fyser på noe og vekten går nedover, får du i deg nok fett!:D

Jeg lurer heller på hvor alle grønnsakene dine er hen, jeg!
Salat til middag, er det alle grønnsakene du vanligvis spiser?
Skal være litt til hver måltid, vet du!;)

Hvorfor skal ikke lammeboden gjentas?

torgn sa for siden:

Ja mye salat, jeg må nok bli mye flinkere med grønnsaker. Merker at vektnedgangen begynner å minske. Går en del i sopp kokt inn i fløte. Stort sett det og noe brokkoli. Spiser antagligvis allt for lite grønnsaker. 100g brokkoli er MYE grønnsaker. Lammebogen i seg selv var ikke noe problem, men derimot retten totalt sett var ikke retten noe særlig vellykket.

For de spesielt interesserte så var middagen:

Celery Koresh Iransk lammegryte
400 g lammekjøtt fra bog
2 store løk i skiver
1 dl limejuice
1 dl finhakket mynte
4 dl finhakket bredbladet persille
4 stilker stangsellerei
1 dl olivenolje
1/2 ts gurkemeie
1/2 ts safran oppløst i vann
1/2 ts spisskummin

Brun kjøttet i stekepannen sammen med løk i ca 10 minutter. Stek selleri i ca 10 minutter . Småkok i 30 minutter. Legg i resten av ingrediensene. La småkoke i 1,5 timer

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.