Jeg sitter her med en tyggispakke, bak på den står det:
"inneholder sødestoff(xylitol, sorbito, mannitol, aspartam)"
Altså, alt jeg egentlig ikke bør putte i munnen. Greit at det ikke er rent sukker, men det er heller ikke bra.
Så finnes det alternativer til tyggis/breathmints (jeg kommer ikke på det norske ordet:rolleyes:)? Litt greit når man har hatt hvitløksrømmedressingting på salaten til lunsj og skal sitte i skranken på biblioteket etterpå:p
Altså..jeg er en av dem (finnes det andre kanskje?) som har en tendens til å ta hele pakka i løpet av en dag:p Det er ikke sunt, men det skjer. Hver gang. Så jeg bør jo slutte med slike ting, men kan ikke gå rundt å ha dårlig ånde heller:o
Inneholder ikke fribol og ifa de der styggingene av søtningsmidler:o?
Jeg tror nemlig dem er en av grunnene til at jeg muligens sliter med vektnedgang. Det og kesamen:p (har hatt en hel boks kesam til lunsj i flere dager på rad - det tror jeg gir meg litt luft i magen kan man si:p)
Okei..jeg klarte faktisk å google meg til hva Ifa-ene inneholdt:p
Dem kan jeg jo spise! Men bør kanskje lære meg å begrense inntaket også der:o Er en grunn til at det står at dem kan ha lakserende effekt:rolleyes:
Jeg bør endre profilen min siden dere ikke bruker det navnet i norge. Det er altså optimal ernæring (jeg har sett homo diett, homo optimus diett og optimal diett på nettet.) homodiet.netfirms.com/
Det er blitt forsket på en del i dyrmodeller (gir kroppen bedre evne til å bli frisk etter operasjon, og rotter er yngre, friskere og lever lenger på IF).
Jeg ønsket opprinnelig å starte IF/ADF men det tar 2 år å trappe ned til ADF, mye langsommere enn induksjonsfase og slik med lavkarbo. En metode for meg å endre kosten i forberedelse for ADF er å gå over til mer Paleo / Low Carb/High Fat og ketose. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.