< Tilbake til oversikten

Savner syrlig smak

BAB sa for siden:

Jeg er veldig glad i surt og syrlig. Altså frukt, saftis og surt godteri :p
Kjenner at jeg savner litt den smaken, er det noe jeg kan spise som er lov på ketolyse?

Gerd sa for siden:

Sitron i vannet er godt :ja: Og gir variasjon til vannsmaken :)

Ferskenbeinet sa for siden:

du kan jo blanda sammen sukrin og sitronsyre feks, det blir litt som surt godteri!

CarbKillinKelly sa for siden:

du kan lage noe som er litt amerikansk. har du hatt "lemon meringue pie?" det har en søtt sitron gele ting.
Jeg bruker 4 eggplommer og bland inn 2 skjer sitron saft og litt søtningsmiddel... bland i en gryte på lav varme... du må røre ("stir") i noen 10 min før den blir stiv. og så legg inn i kjøleskapet. du kan også finne oppskrifter for "jello" eller gele med gelatin plater. jeg severer geleene med kremfløte på topp. nam!

du sa du savner is og frukt? Jeg lager egen is... fløte med bær noen ganger og vanilje/kakao pulver/kanel andre ganger.

smoothie med fløte og bær er også godt. :)

må endre oppskriften:
6 eggplommer
half sitron
1 skje søt
50gfløte
visp i en gryte på medium/høy i 5 minutter til den blir krem og fast. legg i kjøleskapet, spises kaldt. :)

TrillTrall sa for siden:

På filosofien din har du skrevet "homo diett" - hva i all verden er det? :)

MarensLille... sa for siden:

De selger Fribol drops på apoteket (0 kh) med sitronsmak!!! :D Akkurat passe sure og søte til å dekke suget ;) NAMME!!! :D

Obs! Obs! De med banansmak er det maaaaaaaaasse kh i... :(

ada-emilie sa for siden:

Sitronsaft og lime i salaten og grapefrukt har lite karbo. ja hvorfor ikke spise en sitron med sukrin på? rabarbra med sukrin? bringebær med lime og sukrin?

Namba sa for siden:

Du kan jo også skvise lime over salaten din. Det er det mange som bruker som dressing på lavkalori. Jeg er ikke så glad i sitron, men noen dråper på rekecoctail synes jeg er godt.

Hamster59 sa for siden:

Det smaker godt med syrlig tilbehør til flere typer mat. Selv er jeg veldig glad i tzatziki, bruker det gjerne til fisk som f.eks. laks. Bruk tyrkisk yoghurt, den er litt fetere enn norsk matyoghurt. Bruker alltid: revet agurk, hakka hvitløk. Ellers: Sitron eller eplesidereddik, litt olivenolje, tørka mynte hvis jeg har og litt pepper.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.