Jeg synes det er så mange som sliter med motivasjonen for tiden. Meg inkludert.. noe som førte meg inn i en lang pep- talk to self:p
Kan vi ikke dele alle de positive erfaringene vi har med denne nye livsstilen, og så kan alle ta en titt inn her når vi møter på kvist?
Jeg er generelt i et fantastisk godt humør!
Har mer energi.
Tross frykt som tidl uttalt i en egen tråd: musklene er blitt mer definerte og jeg ser da mye strammere ut (selv om ikke vekta er enig, men det er vel ikke den som er sjefen i huset!)
Har ikke engang nærma meg den store skjelven (blodsukkerfall) siden jeg starta på lav- karbo!
Selv om ingen sier noe, FØLER jeg meg slankere. Det er for meg selv jeg gjør dette:). (det er vel ikke helt enkelt å skulle spørre om folk har slanka seg. Da sier man samtidig at vedkommende var tykk før)
-Jeg "føler" meg også slank, selv om jeg bare har gått ned 3-4 kg, har det enormt å si på selvfølelsen!
-Jeg promper ikke mer :o
-Jeg får ofte lyst til å løpe, f. eks til postkassa over gårdsplassen, noe som ikke kunne falle meg inn før!
-Jeg får i meg masse sunne grønnsaker, og det gjør resten av familien min også. Vi har ikke vært spesielt flinke på det før.
-Søtsuget mitt er borte!
-Jeg vet at jeg gjør noe bra for meg selv og kroppen min! Sist jeg prøvde dette, for noen år siden, var jeg på årlig sjekk hos lege med blodprøver. Og før jeg hadde fortalt hva jeg hadde bedrevet de siste mnd, sa legen at uansett hva jeg hadde foretatt meg, var det bra, det kunne han lett se av blodprøvene! Så og si alle verdiene var blitt bedre!
-Jeg er sjelden sulten og spiser bare til jeg akkurat blir mett og har ikke lyst på mer enn det, før kunne jeg forsyne meg både 2 og 3 ganger.
-selvtilliten stiger:D
-bedre humør
-mindre malyst
-jevnere blodsukker
-bukser passer, som var alt for små for en mnd siden:)
-magen er ikke oppblåst mer
-sikkert mer, men dette er hva jeg kommer på i farta midt på natta:D
Jeg spiser små mengder og bruker lite penger på mat, sammenlignet med tidligere (og produserer også mindre restavfall og emballasjesøppel!)
Ingen luftplager
Eksem/nuppe-hud på tidligere problemområder (overarmene) er helt borte, og hodebunnen er mindre tørr
Ikke lenger massive hevelser i føttene i tide og utide
Jeg har fått et godt og bevisst forhold til hvilken mat jeg spiser, og "kan" ikke falle av over lengre tid... for det er jo dette jeg tror på og har erfart at kroppen min trenger
Det virker. Selv om det ikke alltid er synlig forskjell på vekta fra uke til uke, har jeg likevel gått ned tjue kilo uten noen annen endring eller innsats enn kostholdet
*Migrene borte
*ALLE allergier borte
*Ikke luft i magen
*23 kilo lettere
*Kan handle klær i vanlige størrelser
*En god del mindre emo
*Bedre hukommelse og konsentrasjon
*Kort og stabil syklus
Og en haug andre ting jeg ikke kommer på i farta :p.
*INGEN halsbrann lenger!
*bedre selvtillit!
*Nærmest aldri sulten lenger
*Generelt økt følelse av velvære
*Sover bedre
*Vekten går nedover
Ja... Og når motivasjonen svikter og jeg syns jeg har gått ned for lite, så gjør jeg det bare om til smørpakker i stedet for kg. For 24 pakker smør er mye mer enn 12 kg.. haha!
*Ikke mer oppblåst i magen
*Sovner ikke på sofan om ettermiddagen lengre
*Blitt merkbart smalere over rompa og i midjen selv om vekttapet ikke er kjempestort enda
*Lysere og lettere til sinns
*Blir ikke så fort irritert som før
*Tørre flekker i ansiktet og tørre lepper er en saga blott
*Orker mer
Fikk på meg ei treningsbukse i dag, som har lagt i skapet i 3 år.
Har endelig følelsen av å ha KONTROLL OVER MIN EGEN KROPP!(tidligere gikk jeg opp i vekt, uansett hvor lite mat jeg spiste/hvor mye jeg trente). Helt fantastisk!!
håret har fått glansen tilbake, og jeg har mindre håravfall.
ikke så tørr på hendene lenger
har blitt flinkere på kjøkkenet. Nå må jeg jo :) !!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.