< Tilbake til oversikten

Matpakke til 3-åring som ikke liker brød!

Kamelen sa for siden:

Jeg er alene i familien om å spise lavkarbo. Men jeg har 2 barn på 3 og 4 år som jeg prøver å minske litt på karbene til. 4-åringen er dog veeeldig glad i brød og hun skal da få spise brød.
Men 3-åringen er ikke så glad i brød, der kommer brødskivene hjem i boksen sin reinsleika!!
Jeg trenger noen tips og ideer på hva jeg kan sende med i matpakken hennes som ikke trenger oppvarming men som inneholder det en 3-åring i full bevegelse trenger!

Noen med tips og ideer???:)

Photobscura sa for siden:

Hva liker hun, da? Grønnsaker i staver? Omelett? Kjøttkaker? Salat? Middagsrester? Jeg vet det er en mengde forslag her inne på hva folk har i lunsjoksen til barna sine. Jeg har ikke barn selv, men det er jo masse du kan sende med henne :). Høres jo uansett ut som om du har en natural born lavkarboer i hus :).

christine76 sa for siden:

Ting som er veldig populært hos oss er for eksempel små oster, fiskekaker, pølser, grønnsaker i staver og små bokser med oliven eller mais i. Av og til en av de små boksene med en frokostblanding (de får jo melk i barnehagen). Og noen typer middagsrester egner seg også bra.

Kamelen sa for siden:

Tusen takk dere!!

Masse flott inspirasjon her!!:D Lill-jenta i huset er svært glad i grønnsaker og middagsmat, ikke så mye poteter og brød (heldigvis).
Mens den nest yngste jenta er rein brødskivespiser, så jeg har fått en av hver. Forskjellige som natt og dag!!
Men da skal jeg ihvertfall slutte på prakke på minsten disse brødskivene!

Homer Simpson sa for siden:

Omelett er bra. Det kan man jo spise på samme måte som en brødskive også.
Bruker det ofte selv...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.