Jeg svever rundt på en rosa sky, når kan jeg forvente å ramle ned?
Syns at vektapet mitt til nå er fantastisk (37,8 kg på 25 uker). Sånn kan det vel ikke fortsette, helt til jeg er normalvektig?
Hva er det meste noen har gått ned ved å følge ketolysekuren?
Hvor mye en kan gå ned med ketolysekuren er vel egentlig ikke så interessant, det handler vel i tilfelle om hvilket utgangspunkt man har. Lavkarbo, så framt man har en god næringssammensetting i kosten, er vektregulerende. Det vil si at du mister vekt til kroppen din mener den er passende, så ja, du kan bare regne med å bli normalvektig ;).
Jeg vet ikke hvordan du fikk det ut av hva jeg skrev, men, ja. Lavkarbo er jo vektregulerende og Ketolyse er lavkarbo. Og det spørs jo på kroppen din, det! For mange er ketolyse eller andre ketogene dietter mer effektivt, for noen er det eneste måten å gå ned i vekt på. Hva du mener med generell lavkarbo er jeg usikker på, for det kan være alt fra null til over hundre gr kh om dagen som jeg ser det, men om du snakker typ Fedon-nivå så er jeg en av de som ikke går ned på det, men jeg går ikke opp heller. Igjen andre må ha mer karbohydrater enn man kan spise på Ketolyse for at kiloene slipper, det kan gå saktere, og det kan gå like fort med litt mer karbo, og så videre og så videre. Vi har alle forskjellige utgangspunkter og forutsetninger, for ikke å snakke om preferanser. Trives du på Ketolyse? Fortsett med det :).
Vil påpeke at vekttapet som regel går fortere når du har mye å ta av, og så sakker av ettersom du nærmer deg normalvekt - så det kan hende at resten ikke går av akkurat like fort som de kiloene du har gått ned så langt. :) Gratulerer med et fantastisk vekttap så langt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.