mamz sa for siden:
Leste nettopp her inne at salaten jeg bruker ikke er så bra, mest vann.....hvilken salat er best å bruke? :)
mamz sa for siden:
Leste nettopp her inne at salaten jeg bruker ikke er så bra, mest vann.....hvilken salat er best å bruke? :)
nellie sa for siden:
Jo mørkere jo bedre:)
mamz sa for siden:
Ok, takk :)
nellie sa for siden:
Isberg og kinakål er ikke noe særlig.
Sånn helt personlig så bryr jeg ganske ikke så om det, for det skal uansett ganske mye til for at en salat skal være veldig næringsrik.
Men spiser mest spinat, hjertesalat, litt ruccola og lollo.
Photobscura sa for siden:
For å få en skikkelig bra salat, så ville jeg pøst på med mer næringsrike ting som biter av grilla kylling, grønne oliven, feta i terninger, laget garnityr av en god olivenolje, salt, pepper og divere urter etc. Det blir bra salat, serru!
mamz sa for siden:
Hmm...ble litt feil i tittelen, mente hvilken grønnsalat som er bedre enn kinakål og isberg....bruker det sammen middagen,med noe annet godt oppi:p...men nå har jeg noe å gå etter :)
nellie sa for siden:
Ca. alle grønnsaker er "bedre" enn salat, næringsmessig. Bortsett fra agurk da.
Men salat er jo liksom salat da:p
CarbKillinKelly sa for siden:
Jeg tror spinat blader og urteblader er mest ernæringsrik av "salat". men jo mørkere jo bedre. variasjon slik som med lilla/rød salatblader er godt! Jeg fikk fra økomat levering for leden dag gul salat blader og knall rosa (hot pink!). det var fint med litt variasjon i hvert fall!
Photobscura sa for siden:
Åh, haha. Når jeg hører ordet salat, så tenker jeg i den retninga, og ikke salatblader og sånn :p.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.