Hei!
Jeg er av typen som alltid blir litt overivrig når jeg har et nytt prosjekt på gang. Mitt nye livsstilsprosjekt var intet unntak, og jeg har brukt en gooood del penger på diverse matvarer. Kjøpte også med en krukke med extra virgin kokosolje da det har blitt skrytt opp i skyene overalt, i tillegg til at jeg er ganske glad i kokossmak. Prøvde å steke noen lapper med den her om dagen, og det var ikke så veldig godt. Myyye bedre med meierismør:D
Så hva kan jeg bruke denne grufult dyre oljen til?
Jeg har tenkt ut heeelt på egenhånd at jeg kan bruke den til steking når jeg skal ha mat der jeg skal tilsette kokosmelk. Ellers blir det uaktuelt å bruke til steking for det smakte høgg.
Jeg synes den er ok å ha i varm urte-te.
Liker godt i krydder-teer(feks kanel, ingefær, chili osv).
Jeg lager også mandelmelk og lager "kake" av mandelmassen. Blander i banan, kakaopulver, honning og smeltet kokosfett. Dette blir bunn. Pynter m bringebær og kakaonibs.
Du kan også "gurgle" den. Renser tenner/tannkjøtt. Ta 1 ts og la smelte i bunn. "snurr" rundt i et par minutter og spytt ut.
Kan også brukes i SMOOTHIE. tilsett den smeltet til slutt så den ikke klumper seg m det frosne. passer godt m bær.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.