< Tilbake til oversikten

Søren klype så vanskelig....

Helle sa for siden:

Nå synes jeg at jeg har vært kjempeflink i lang tid, og ketostripsen er LILLA!!!:(
Enda så skjer det ikke noe voldsomme greier med vekta... Max et par kilo på over 1 mnd.:hylgrine: Sånn skal det vel ikke være? Er det noen som merker srørre forskjell enn meg?
Jeg gir snart min ende over, kan ikke si det motiverer til å fortsette.:veitikke:
Kan det ha noe med hormoner å gjøre, tru?:sint:

Forresten... Det er vel lov med et glass rødvin:full: ? Eller....

LilNoor sa for siden:

Hei hei! Går ikke på Atkins selv her, men Ketolyse kuren (Nokså lik Atkins i denne fasen). Jeg må spørre deg: Drikker du nok vann? Man bør uansett om man slanker seg, drikke 2 - 3 liter vann for dagen. Ketolstix'en skal være lys rosa - lys lilla, og ikke mørk... tror jeg i hvertfall. :o

Kanskje litt ekstra vann hjelper kroppen på vei? :)

mofe sa for siden:

Har du lest boka?
Hvor høy er du? Hvor mye veier du?
Rødvin? Under induksjon? :nei:

Gamla sa for siden:

Hei og velkommen Helle!:)
Synes ikke det var så lite med 2 kg på en mnd., når du har holdt på en tid. Jeg var nede i under 1 kg i mnd.på Atkins,- så jeg ga opp og gikk over til Ketolysekuren etter noen mnd. Etter første uken på Ketolysekuren gikk jeg ned over 1 kg.
Atkins sier visstnok nei til vin,- mens Ketolysekuren tillater det. (Det har aldri vært mitt problem!):p
Sjekk denne filen:

www.ketolyse.no

Jeannie sa for siden:

Hei Helle,
ikke fortvil det er flere av oss som står stille. Jeg har også vært kjempeflink i lange tider nå, men ingenting skjer med vekta. De første 2 ukene hadde jeg kjempe resultater også så stoppet det opp. Så fikk jeg noen kraftige forstoppelser, når jeg endelig fikk ut alt hadde jeg enda ikke greid å gå ned noe.......:veitikke:
Det er bare å holde ut...... Det løsner etterhvert har jeg hørt....:)

Jeannie:)

Ruska sa for siden:

Jeg har det samme problemet - har gått på induksjon i over tre uker, men det står bom stille :( Vet at det visstnok skal være normalt, men det er så deprimerende.....
[color=darkred][/color]
MEN, sånn er det visstnok for noen av oss....det går litt saktere...
[color=darkred][/color]
Jeg lurer jo selv på om det er noe vits i å fortsette på indusksjon, som er temmelig streng, når det står stille og om jeg like gjerne skal gå over til fase 2....hmmm...
[color=darkred][/color]
Ketolysekuren ja......men er det noe lurt å gå over på enda en ny kur da ????? :confused: :confused:

Nille sa for siden:

Til dere som står stille..... har dere målt dere ? Hvis målene har gått ned men ikke vekta betyr det at dere bygger muskler og mister fett....:) Min personlige mening er at vekta bare er et tall. Hvis man føler seg lettere og klærne blir løsere betyr det ingenting hva vekta sier vel ?? :o

Om man har fulgt Atkins etter boka og ikke gått ned noenting, kan det være en god ide å prøve Ketolysekuren for å "komme igang" og så gå gradvis over på Atkins eller Lindberg (det er jo litt av meningen med Ketolysekuren også, at det er en KUR og at man skal videre på en av de andre.....sier Torkil) etterpå.

MEN - om man ikke har gjort induksjon etter boka. Ikke spist nok, nok grønnsaker, drukket nok vann, spist lavkarbo produkter, drukket vin etc, så syns jeg man bør gi Atkins en sjanse til...

Husk også at Ketolysekuren er for personer som har MYE overvekt - BMI på over 35 ? Var det ikke det Torkil skrev her inne ? Har man bare 5-10 kilo å ta av er Atkins eller Lindberg bedre for kroppen. Og hvis man syns induksjonen til Atkins er streng, så er jo ketolysekuren strengere, - man kan spise færre karber....

Helle sa for siden:

Joa, drikker faktisk ganske møe vann, her er det såpass varmt at man får vondt i hodet om man ikke gjør det.. Skal sjekke ketolysekuren, kan jo hende den vil jumpstarte meg...

:D

Helle sa for siden:

Jeg er 1.56 og vet ikke vekta mi... Har ikke vekt engang. Men møe er det:eek:
Jeg har lest boken ja, og følger den nesten slavisk, det er det som er hele problemet. Andre raser jo ned i vekt!!
ALTSÅ..... Jeg vet jeg ikke burde, men uten rødvin finnes det vel ikke noe kos...??:rolleyes: :D

Helle sa for siden:

Hei :)

friflex sa for siden:

Hvordan vet du hvor mye du har tatt av viss du ikke har vekt og ikke vet hvor mye du veier?

Kanskje du har gått ned mer enn du tror også?

friflex sa for siden:

...og en ting til med det samme. Når du er i Dubai og temperaturen er høy er væsketapet også større, så du bør plusse på den anbefalte kvoten med vann per dag. Om du får vondt i hodet er det vertfall blitt for lite vann!

Helle sa for siden:

Jeg VET ikke at jeg har gått ned 2, men må ha gått ned såpass i og med buksene nå kan kneppes:o
I dag lagde min maid TOM YAM soup!!!!
Lite karbs og masse smak!! Anbefales.

:p

Anne sa for siden:

Hei Helle
Jeg vet ihvertafll en ting....om jeg drikker vin, så går for det første vekta opp og der blir den stående noen dager, før jeg får slitt meg ned igjen. Selv bare et glass eller to i helga er ødeleggende nok for meg...:cool: Jeg er ganske sikker på at det er rødvinen for min del, for dette skjer enten jeg er veldig konsekvent med kostholdet eller ikke i tillegg.
Verdt å sjekke ut det tror jeg...Ikke fordi det er karber i vin, men fordi kroppen bruker de teite "alkehylene" som brennstoff i steden for fett:eek: ...tror jeg....
Lykke til videre.....

Gamla sa for siden:

Hei igjen Helle!
Nei, det er ikke den helt store forskjellen mellom Atkins og Ketolysekuren, men noe er det. Atkins tillater f.eks. 20 g Karbohydrater pr dag de første 14 dagene, (induksjonen) senere skal du øke med 5 g hver uke. Når du har kommet opp i den mengden karbohydrater du tåler uten å føle sult og allikevel går ned ivekt, holder du deg på det nivået.
Karbolysekuren tillater bare ca. 15 pr. dag, men det skal du holde på til målet er nådd.
Du må lese boken; Slank med ketolyse før du starter opp. Kanskje ikke så enkelt når du er i Dubai, - men det går jo ann å sende den til deg også. Orienter deg i alle fall litt på www.ketolyse.no Ellers kan du jo kikke rundt her i forumet og se. Vi er alt mange her også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.