< Tilbake til oversikten

Den store nattevaktstråden!

Tomsverden sa for siden:

Hei, alle sammen!

Tenkte jeg bare skulle starte en liten genrell tråd for alle oss som jobber nattevakter! Det kan jo bli litt kjedelig til tider og man får det ikke mer moro enn man lager selv!
Så har du noe morsomt å komme med, så få det ut!

Fofa sa for siden:

Kanskje ikke så mye moro å komme med..hehe, men jeg er og på nattevakt!! Rolig for øyeblikket, men det varer ikke lenge...

Tomsverden sa for siden:

Nei,
rolig her og... Litt å gjøre, men ikke mye. blir det like mye rush i dag rundt 7 tiden, så blir det like spennende som i går.

FakeSmile sa for siden:

Her var det ikke mye til liv nei!

Nå setter jeg snart igang min nyinnkjøpte Scrubssesong jeg da:) Er så rolig her uansett! Ha en fantastisk natt alle som jobber:)

Zillah sa for siden:

tusler bort til dei som sit oppe, for å hilse på

Eg er ikkje nattevakt, eg er berre ufrivillig vaken kvar natt... Trivdes godt med nattevakter da eg var student i praksis, men kroppen min likte det slett ikkje. Eg treng stabil døgnrytme for å halde meg frisk. :helsesjek

Nei, eg skal ikkje forstyrre dykk så lenge. Og kanskje eg burde prøve å sove litt igjen. Ha ei fin natt på jobb, folkens. :sove:

hernon sa for siden:

Jeg jobber om natten, men jeg er ikke nattevakt. Det var jeg for mange, mange år siden da jeg var student - og jeg trivdes inderlig vel med det. Det fulgte mange år med barn og arbeid på dagtid, men nå skriver jeg om natten. Bøker og annet småknask.
Da jeg var ordentlig nattevakt ble jeg alltid søvnig og småkvalm rundt kl 5. Nå er jeg jo så heldig at jeg kan legge meg når jeg blir trøtt, problemet er helst at jeg ikke blir det før utpå formiddagen!
Ulempen med å jobbe sånn er jo at man går glipp av mye sosialt liv på dagtid.
Jobber dere turnus, eller er det fast nattarbeid?

Tomsverden sa for siden:

Jeg jobber turnus, jobber kveld og natt. Trives best om natten. Da kan jeg sove på dagen, være sosial om kvelden og jobbe på natten. Det funker for meg :) Til og med lavkarbo og vektreduksjon funker fantastisk bra! Så jeg tror det er en myte at man legger på seg om man jobber natt...

hernon sa for siden:

Jeg var en tynn flis da jeg jobbet som ordentlig nattevakt.:) Så den myten tror ikke jeg heller på. Nå har jeg gått ned 10 kg ( akkurat det jeg ville) på lavkarbo. Vi spiser middag ca kl 20-21 ( også de som jobber "normalt") - og akkurat nå står lunsjen min og godgjør seg i stekeovnen. Frokost spiser jeg når jeg står opp, slik folk flest gjør

Tomsverden sa for siden:

Jepps, jeg spiser frokost når jeg står opp, lunsj enten litt før jeg begynner på jobb eller iløpet av de første timene på jobb. Middagen kommer senere på natten når jeg begynner å bli sulten. sånn ca rundt 0200. Men jeg klarer ikke å spise mer enn ca 3 måltider.. spiser når jeg er sulten til jeg er mett :D

hernon sa for siden:

Jeg spiser også bare stort sett tre måltider. Av og til tar jeg litt ost og skinke sent på ettermiddagen/ tidlig kveld hvis jeg er sulten.

Jeg jobbet nattevakt p[ sykehus. Hvilken bransje er du i?

Tomsverden sa for siden:

Jeg jobber i vekterbransjen ;) Mer enn det kan jeg ikke si.. hehe

hernon sa for siden:

Nei, man skal passe seg for hva man legger ut på nettet. Eller andre steder, for den saks skyld om man jobber innenfor taushetsbelagte områder slik jeg gjorde.
Men nå skal jeg vende tilbake til det som er min nåværende jobb, manus til neste års bok.
ha en fin natt videre!:)

Rikkem0r sa for siden:

Aaaah, det er ikke bare meg som sliter meg mellom natta nei.. Den første er så hard!!! Men jeg har no moro å bidra med og jeg :p Eller.. kanskje bare sykt :rolleyes:
Bør sjekkes uansett ;)
www.dagbladet.no/a/13601245/

Tomsverden sa for siden:

Haha! Fantastisk Rikkem0r! Elsker sånt når natten nærmer seg slutten.. Selv har vi hatt det moro med en diskokule på tv. Var en som fikk den i hodet jeg og sa: Death by disco. Min kollega svarte: There's a murder on the dancefloor..

Jeg humra i hvertfall! Jeg er ganske enkel egentlig

solihjerte sa for siden:

Er også nattevakt, og det går helt fint å leve på lavkarbo, eller ketolyse som jeg gjør, på natten.
Før småspiste jeg hele natten, og hadde nesten alltid med noe sjokolade, drops eller lignende.
Nå har jeg med skikkelig god mat - kyllingsalat med mye godt i, middagsrester o.l. Og jeg er god og mett hele natten uten søtsug.

Humor er bra å ha på natten, jeg jobber på sykehus, men den humoren som man får i 4-5 tiden om natten tror jeg er forbeholdt oss som er våken på sånne tider, mye som blir veldig morsomt da :).

Skal på natt igjen i morgen, nyter fridagen i dag!

nellie sa for siden:

Jeg er også nattevakt. Men sover som oftest da:)

FakeSmile sa for siden:

WOw.. Heldig nattevakt som får lov til å sove!!! ;) Jeg jobber på et hotell faktisk. Ganske kjedelig når alle har godt og lagt seg, men så får man jo sett alle tvseriene man liker men aldri får tid til å se ellers. Her er det i hvert fall vanvittig ensomt, når jeg er på vakt har jeg minst 4-5 timer der jeg er eneste ansatte på jobb.

Har ikke holdt så lenge på med lavkarbo, men er i første uke av eurodiet nå. Går så det suser, minus 3.5 kilo på fem dager!:)

FakeSmile sa for siden:

når alle har gått** og lagt seg. Herregud, det burde ikke være lov til å være så trøtt nå!!

nellie sa for siden:

At man sover er en sannhet med modifikasjoner.. Hvis jeg er heldig så sover jeg hele natten men blir som oftest mange timer med våkentid/utrykning..
Men er det jeg tjener penger på da:D

Tomsverden sa for siden:

Siste nattevakt på en uke nå! Gleder meg til å gå av imorgen tidlig. Idag er jeg nemlig sliten..

FakeSmile sa for siden:

Her er det en til, før det er en kveldsvakt etterfulgt av fri i to dager. SÅ er det påan igjen med dagvakter. Gud som jeg gleder meg. . . . . . . Huff hahaa :)

Fofa sa for siden:

Her er det mye å gjøre i natt...akkurat nå har jeg en liten pause:)
Dette er min siste nattevakt før langfri i helga!! Jeg jobber kun natt, så da er det nattjobb igjen på mandag.
Sitter og lurer på hva jeg skal spise..har gått i ett her siden jeg kom, så plutselig var det gått 6,5 timer siden sist jeg spiste:rolleyes:

Tomsverden sa for siden:

Jadda, nå krangler vi om hvem som skal rydde oppvaskmaskinen

Gracen sa for siden:

hei hei
Sitter nå her på nattevakt!
Skal nå brette og stryke tøy(blææ)
Ha en fin vakt allesmammen!

Tomsverden sa for siden:

Takk for det!
Nå har jeg spist middag og er kjempemett! Er på PSMF denne uken og trodde jeg skulle bli kjempe sulten hele tiden, men det er ikke tilfelle! Er sulten når maten nesten er klar! :D

Fofa sa for siden:

Jeg er nesten heller aldri sulten...i løpet av denne vakta har jeg spist en gang..en liten salat med ost og skinke(og masse olivenolje)... Kommer nok ikke til å spise mer før jeg går hjem heller...mulig jeg spiser litt for lite noen dager, altså...men jeg er ikke sulten...

Gracen sa for siden:

ikke særlig sulten på natten jeg heller.Spiste noe kylling i tre tiden,tror ikke jeg trenger å spise før jeg står opp senere i dag..

Tomsverden sa for siden:

Vel, jeg spiser ikke noe på dagen, så jeg må jo spise på natten.

Fofa sa for siden:

Jeg spiser heller ikke på dagen..så jeg spiser jo på natta! Men ikke fordi jeg er sulten. Kjenner sult en sjelden gang..men noen ganger må jeg jo spise rett og slett for å få i meg næring:)
Hehe...er bare inne i en sånn periode nå..før jeg vet ordet av det går jeg rundt og spiser hele dagen(les natta)

FakeSmile sa for siden:

Uff, vi må være flinke til å spise selv om vi ikke er sultne om natta! :( Jeg har ikke gjort det selv heller, men har våknet de siste dagene nå med grusom hodepine og nakkesmerter.

Har hørt rykter om at folk som jobber natt ikke blir sultne og rett og slett glemmer å spise, men et matvrak som meg trodde aldri det kunne skje. Der ser man. Det er straffa for å tro man kjenner alt om seg selv :D

Fra nå av skal jeg forsøke å huske å spise uansett om jeg er sulten eller ikke!

Rikkem0r sa for siden:

Det er jo ingen her.. Og jeg sitter natt etter natt langt ute på havet våken og rastløs.. Må jeg fylle timene med jobb??:geip: dyttedytte

Pøsh sa for siden:

Jeg kommer fra nattevakt nå. Hvilende sådan :smile:

Fofa sa for siden:

Jeg er tilbake på nattevakter igjen etter ferie på mandag!!
Ser gjerne at det blir mer aktivitet i denne tråden da:-)

Rikkem0r sa for siden:

Noen som har det ;) Skulle du være våken får du titte innom:)

Jeg blir ihvertfall gående 19.00-07.00 hver dag tom 21/06:ja:

TigerTove sa for siden:

rister i tråden

Sitter nå her jeg da :) ikke så bevandret i nattevakt-verden, men ser ut til å gå bra foreløbig..

kattungen sa for siden:

Denne burde jeg ha visst om for fire dager siden :p

Fofa sa for siden:

Andre på jobb i natt??

Rikkem0r sa for siden:

Jeg er på sofaen i kveld og etterhvert er det vel senga=) Men vil likevel ønske deg en finfin natt på jobb :klem:

kattungen sa for siden:

Jeg jobber i morgen natt :p

Lava sa for siden:

Ingen nattevakter på nå?

Rikkem0r sa for siden:

Igjen er jeg bare alt for seint oppe... Men håper natten din blir fin :snill:

Lava sa for siden:

Jeg er ikke på nattevakt, bare oppe sent.. :p

Rikkem0r sa for siden:

Ja da er vi hvertfall to :p Men nå skal jeg faktisk legge meg da :ja: God natt & Sov godt :sove:

TigerTove sa for siden:

Rister liv her, tilfelle det er andre enn meg som er våken i natt :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.