< Tilbake til oversikten

Proteinpulver

Tvilling82 sa for siden:

Var og snusa litt på dette i Sverige i dag... Men er jo så mye forskjellig...
Hvilket pulver er best?
Og kan man bruke det som en shake i steden for et måltid? Tenkte i steden for f.eks Atkinsbar i krisesituasjoner. Vet at ordentlig mat er best ;)

Kitt sa for siden:

Dersom du scroller heeelt nederst på denne siden, finner du mange tråder om temaet!:)

Tvilling82 sa for siden:

Men føler ikke jeg fikk helt svar på det jeg spurte om ved å lese de andre trådene...

Kitt sa for siden:

Joda, du kan en sjelden gang bruke det som shake i stede for mat!
Hvilken som er best, må du finne ut av selv. Type, smak, om du ikke tåler ditt eller datt.....
Noen foretrekker en type, andre vil ha en annen......

Jeg bruker denne

med nøytral smak!

Gerd sa for siden:

Det med minst karber :ja: Gjerne nøytral smak.

Equilibrium sa for siden:

Tech nutrition = www.tn.no
Beste jeg noensinne har brukt, både smaks- og effektsmessig!!!

Tomsverden sa for siden:

pluss at det er veeeldig lite karber i den ;)

Tvilling82 sa for siden:

Tusen takk for svar!!
Et lite tilleggsspørsmål... Er det best med raske eller langsomme proteiner? Var visst det som var forskjellen på de to jeg ble vist i Sverige i går...

Zillah sa for siden:

Raske eller langsomme proteinar? Er det noko med det også?
:confused:

ada-emilie sa for siden:

Whey opptaes fort og passer oss dårligst. Kaseinpulver opptaes saktest. Pulver av egg går også greit. Mat opptas saktere enn pulver.De søtet med kunstig søtnig er lavest på karbbohydrat. Proteinfabrikkens kasein og eggpulver er svært lav på fett og karbohydrater men finnes ikke i nøytral smak, som jo passer best til baking.

Nerthus sa for siden:

bruker både proteinpulver og atkins - en atkins om dagen holder ehm - ihvertfall Nerthus FORNØGD! ;)

jeg bruker scitec nutrion sin med sjokoladebiter i... noe karbo - men jeg bruker det som tilsetning i smoothie så da blir det bare et par karbo pr porsjon.

Pearl sa for siden:

Jeg forsto ikke det med de raske og langsomme proteinene jeg.

flexi sa for siden:

Jeg bruker også de fra tech nutrition:) Pleier å kjøpe miks pakken, hvor man får banan, vanilje, sjokolade og nøytral! Supert så man ikke går lei. Det er også en miks av whey protien og kasein, som visstnok skal være av den beste kvaliteten. Jeg digger det i hvert fall:) Og suuupert og bruke i bakevarer. Bakepro er også flott å bake med:)

Øystein sa for siden:

Er det ikke whey som tas opp raskest? Gir det økning i blodsukkeret? :confused:

Jeg bruker dette og er fornøyd med pris og kvalitet, men har ikke prøvd noe annet merke da.

flexi sa for siden:

Beklager jeg skrev feil, mente at protpulver jeg bruker er en komb av myse og kasein:) Tenkte myse når jeg skrev whey. Jeg har prøvd mange forskjellige whey og syntes de smaker høgg.

ada-emilie sa for siden:

Har noen prøvd å lage muffins etc. med proteinpulver med skjokoladesmak?
Det jeg lurer på er om det blir nok sjokoladesmak eller om man må tilsette kakao i. vil helst slippe å tilsette det pga karbohydratinnholdet. men en tam sjokoladesmak er heller ikke noe særlig.

Nerthus sa for siden:

Scitec nutrition sin er perfekt i desserter - bruker den hele tiden. Pisker krem med litt sterk kaffe og proteinpulver - NAM! :)

flexi sa for siden:

Jeg syntes det blir nok sjokoladesmak og pleier ikke tilsette kakao:) Men det kommer nok veldig an på proteinpulveret.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.