Var og snusa litt på dette i Sverige i dag... Men er jo så mye forskjellig...
Hvilket pulver er best?
Og kan man bruke det som en shake i steden for et måltid? Tenkte i steden for f.eks Atkinsbar i krisesituasjoner. Vet at ordentlig mat er best ;)
Joda, du kan en sjelden gang bruke det som shake i stede for mat!
Hvilken som er best, må du finne ut av selv. Type, smak, om du ikke tåler ditt eller datt.....
Noen foretrekker en type, andre vil ha en annen......
Tusen takk for svar!!
Et lite tilleggsspørsmål... Er det best med raske eller langsomme proteiner? Var visst det som var forskjellen på de to jeg ble vist i Sverige i går...
Whey opptaes fort og passer oss dårligst. Kaseinpulver opptaes saktest. Pulver av egg går også greit. Mat opptas saktere enn pulver.De søtet med kunstig søtnig er lavest på karbbohydrat. Proteinfabrikkens kasein og eggpulver er svært lav på fett og karbohydrater men finnes ikke i nøytral smak, som jo passer best til baking.
bruker både proteinpulver og atkins - en atkins om dagen holder ehm - ihvertfall Nerthus FORNØGD! ;)
jeg bruker scitec nutrion sin med sjokoladebiter i... noe karbo - men jeg bruker det som tilsetning i smoothie så da blir det bare et par karbo pr porsjon.
Jeg bruker også de fra tech nutrition:) Pleier å kjøpe miks pakken, hvor man får banan, vanilje, sjokolade og nøytral! Supert så man ikke går lei. Det er også en miks av whey protien og kasein, som visstnok skal være av den beste kvaliteten. Jeg digger det i hvert fall:) Og suuupert og bruke i bakevarer. Bakepro er også flott å bake med:)
Beklager jeg skrev feil, mente at protpulver jeg bruker er en komb av myse og kasein:) Tenkte myse når jeg skrev whey. Jeg har prøvd mange forskjellige whey og syntes de smaker høgg.
Har noen prøvd å lage muffins etc. med proteinpulver med skjokoladesmak?
Det jeg lurer på er om det blir nok sjokoladesmak eller om man må tilsette kakao i. vil helst slippe å tilsette det pga karbohydratinnholdet. men en tam sjokoladesmak er heller ikke noe særlig.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.