< Tilbake til oversikten

Syk i dag og skjelven i kroppen

mamz sa for siden:

Ble syk i helga, feber og forkjøla, slapp form, føler at armene er så tunge og kroppen på en måte er skjelven......har bare lyst å ligge på soffan :flau: ...men kan jo ikke det med 2 små her, og ei som må bæres rundt......
Kjenner at dette ikke bare er "feber og forkjøla" slapp, så det er nok pga noe jeg spiser, eller rettere sagt ikke spiser, kjenner jeg er lei egg-tyner det i meg, da det liksom er enklest, vet jo ikke hvor mye karbohydrater jeg spiser en gang (finnes det en tabell på det her inne?)
Har vært skjelven og lite energi mange dager nå, så det må være noe jeg gjør feil....
Har akkurat spist en stor tallerken suppe, laget av koteletter, blomkål, brokkoli, purre og hodekål, men synes ikke jeg ble bedre i kroppen...:(
*Hva tror dere, har dere noen tips?

Rin sa for siden:

Passer du på å ta ketolyse-kosttilskuddene? Og har du fått i deg nok salt?

mamz sa for siden:

Heihei 157cm :) joda, tar det jeg skal ta....men er veldig forsiktig med salt da....får vel bare se det an, vil jo fortsett med dette, vekta går jo ned, mulig jeg spiser lite at det er derfor jeg føler meg sånn i kroppen....får prøve litt til ;)

Bøtt sa for siden:

Hei mamz ,stakkar deg da ikke enkelt me smårollinger rundt seg da nei.
Det kan godt være matinntaket men skjønner det er ikke enkelt å spise når matlysten ikke er der.Sånt har jeg det ennda null matlyst:(
Så vil bare ønske deg masse god bedring og håper du blir bedre snart.:klem:

TrillTrall sa for siden:

Men husk at på lavkarbo spiser vi vanligvis mye mindre halv- og helfabrikata og dermed automatisk mye mindre salt - og vi trenger jo noe salt! Leste her inne (?) at det var flere som hadde fått påvist saltmangel faktisk.

mamz sa for siden:

Hmmm...har ikke tenkt på det jeg:rolleyes: ...men jeg lærer etter hvert, kanskje litt mer salt da :) takk skal du ha :snill:

mamz sa for siden:

Takktakk butten :) håper du får litt matlyst igjen snart også :klem:

Rin sa for siden:

Jeg blir skikkelig dårlig om jeg ikke får i meg nok salt i forhold til væskeinntaket mitt, nemlig, derfor det er det første jeg spør om. :p Så når jeg kjenner jeg blir svimmel og liksom beveger meg i slow motion, så bytter jeg ut vannet med farris, og prøver å spise en liten håndflate nøtter eller et par skiver spekeskinke eller noe sånt. Farrisen er ofte tilstrekkelig i seg selv, den.

Lillelord sa for siden:

Hos meg kan dette komme hvis jeg har spist for lite fett. En stor porsjon jordbær med fløte er hva jeg ville anbefale.

mamz sa for siden:

Takker for svar :) spiste faktisk kremfløte i går sammen en deilig sjokoladekake jeg fant oppskrift på her inne, det ble kvelsdmaten min :flau: ...kan si jeg kjenner ikke den tunge følelsen i dag, tok også litt ekstra salt i eggerøra mi i morres, så takk for tips :) det er vel jeg som må prøve meg litt fram her, men ble litt redd av å være så skjelven....så det var nok noe som manglet:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.