< Tilbake til oversikten

Hjelp! Hva bør jeg spise før jeg drikker alkohol?

DVB1 sa for siden:

Trenger sårt noen tips! Skal på jentetur neste uke - 4 dager med jentene betyr garantert nyting av alkohol! Har lest litt om hva som er best å drikke når man er i ketose, så der føler jeg meg nokså trygg. Problemet er at jeg ble så utrolig fyllesyk ta jeg "testet" drikkeferdighetene forrige uke.. av to glass vin!!! Føltes ut som jeg hadde drukket 2 flasker, ikke glass..:eek: Nå skal det sies at jeg har 2 små jenter - den yngste 6 mnd og den eldste 2 år, så jeg er ikke lenger like "dreven" i alko drikking som jeg var en gang.. Men å bli SÅ uggen av 2 glass, hadde jeg ikke ventet! Har gått på ketolyse kuren siden 1. august, uten sprekker.
Spørsmålet mitt er om jeg burde spise "vanlig" mens jeg er på tur?! Er redd for å ikke tåle noe alkohol og/eller være i super dårlig form under hele turen. Det ville ødelagt mye av turen for meg! Samtidig er jeg litt bekymret for hva kroppen vil synes av å plutselig få karbohydrater OG alko når den ikke har vaært vant til noen av delene på 2 måneder.
Er det noen som har noen råd til hva og hvordan jeg bør spise?

Veldig takknemlig for svar!

Pearl sa for siden:

Jeg vet ikke riktig hva du bør spise, men jeg vil bare få si at det er ganske vanlig å tåle skrekkelig lite alkohol når man er i ketose. Både jeg og andre her inne har hatt veldig uheldige opplevelser som likner på det du beskriver. Så vær forsiktig med alkoholen og drikk MYE vann er mitt råd. Kos deg med jentene.

vimsen85 sa for siden:

I sommer hadde vi vors med grilling før vi skulle på festival og jeg spiste og drakk godt før jeg la meg. Og da merket jeg mye mindre til syllefyka. Jeg tror at et litt stort og fettrikt måltid før du drikker (det forsinker effekten av alkoholen litt, så vær forsiktig) og det samme til nattmat + at du tar et glass vann til hver enhet alkohol vil hjelpe. Men vi er jo alle forskjellige, så det som funker for meg funker kanskje ikke for deg. Jeg blir mer fyllesyk av karbohydrater enn alkohol.

Kos deg på tur :)

Gerd sa for siden:

Ja, det er anbefalt å spise god og fet mat :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.