< Tilbake til oversikten

Fiskegrateng med spinat (bilder)

Licota sa for siden:

Fiskegrateng med spinat. Inspirert av Lena Beatrices slumpeoppskrift på fiskegrateng.

Nok til 2-3 personer.

400g hvit fisk (torsk/sei)
1 1/2 stor gul løk
3 egg
2 dl fløte
1,5 dl creme fraiche
200g spinat (jeg brukte frossen fra pose, eldorado, og gjorde den ferdig i mikroen som det står bak på posen)
2 ts muskattnøtt
salt & pepper.

Kok fisken til den er ferdig, renn av. Bland sammen egg, creme fraiche, fløte, løk. Ha så i spinaten som du har gjort ferdig på forhånd. Tilsett muskattnøtt og salt. Ha fisken i en ildfast form, krydre fisken med salt & pepper.

Hell over røra og bland godt slik at fisken ikke havner på bunn.
Stekes på 225grader i 30 minutter.

Serveres med kokt/dampet brokkoli, sitron og smeltet smør. Nam! Nok en rett jeg vil ha fast på lista mi. Kjempegodt.

Licota sa for siden:

Det beste er at denne lages helt uten "sære" produkter som Johannsebrødkjernemel, fiberhusk, bakepro etc. :) Også er den billig! En pakke frossen fisk på 400g koster vel en 25kr på kiwi.

Fofa sa for siden:

Denne må jeg prøve! Hadde du ost på toppen? Ser at det ikke står i oppskrifta, men det ser nesten sånn ut på bildet:) Derfor jeg må spørre..

mamz sa for siden:

Den så deilig ut :p MÅ prøve :D
...og som du sier lettvint å lage, uten "sære" produkter;) det synes jeg er greit, takk for tipset:)

Licota sa for siden:

Nei, ingen ost på toppen. :)

Licota sa for siden:

Håper det smaker. :D

mks sa for siden:

Denne lagde jeg til middag i dag, supergod:D hadde ost på toppen jeg da, rester i kjøleskapet som måtte brukes opp:p

knh sa for siden:

Den så digg ut! Må prøve denne i nærmeste framtid ;)

Nellen sa for siden:

Prøvde denne i går, kjempegod!! :) Ble knallgod frokost i morrest også!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.