< Tilbake til oversikten

Hva gjør du når du fyser som verst?

Albertine sa for siden:

Når du får skikkelig lyst på noe godt,(og ikke nøyer deg med noe lovlig godt) og du nesten forgår av trang til å stappe innpå noe veldig forbudt- hva tyr du til da?

Jeg pusser tennene. Da får jeg noe å gjøre, den deilige tannpastasmaken sitter i munnen og forer meg med sanseinntrykk, og da klarer jeg liksom ikke å putte noe i munnen og ødelegge den gode smaken...

Aline sa for siden:

det var lurt..!!

hvis jeg er i butikken og blir overveldet av snopelyst, så prøver jeg å fokusere på den fantastiske følelsen det er å la være å kjøpe noe :)

(i det siste har jeg endt opp med å kjøpe... :rolleyes: )

Begod sa for siden:

Det er svært skjelden jeg får den følelsen, men når den først kommer så sprekker jeg.:o

LilNoor sa for siden:

Hvis jeg kan, så rydder jeg huset og slikt. :)

Huldr sa for siden:

MÅ ha det... bare MÅ ha det... :o Men veldig sjelden nå :D

boble sa for siden:

Høres ikke så dumt ut.:D

Jeg lager te. Enten fruktte eller earl gray med 1 sukett og stiron.
Også krøller jeg meg sammen i sofaen og heller nedpå.(Og later som om det er den ultimate kos.Selv om det er langt fra sannheten.):p
Men man blir varm og "full" i magen.Så det hjelper litt,da.

Fedonisten sa for siden:

Min første tanke når jeg så overskriften var: "Kjære vene Albertine :rulleøyne Det er jo bare å kle på seg!! :rulleøyne " ..... men så så jeg at dere andre svarte så veldig rart...... :lol: og da s-t-a-v-e-t jeg meg gjennom overskriften og så at det sto f-y-s-e-r...... DA hjelper nok ikke ekstra klær nei.... :rodme:

Hva jeg gjør? Hvis jeg har nøtter eller sjokolade i hus (70 % eller mer) så spiser jeg det. Hvis jeg ikke har det - så drikker jeg te. Eller går ut en tur. Eller drar på trening. Og så høres det sikkert veldig standhaftig ut - men jeg spiser av og til "ulovlige" ting også altså. Bare at jeg prøver å passe på å bestemme meg for det på forhånd - sånn at jeg ikke gjør det i en situasjon som ender opp med en "jeg-klarer-ingen-ting-og-er-så-mislykket"-følelse.

Enten velger jeg å spise noe "ulovlig" og koser meg med det. Eller så lar jeg være.

Stort sett får jeg til dette også. :ja:

:klem:

Anne sa for siden:

Tja....hva spiser jeg når jeg fyser

For det første så drikker jeg kaffe:eek:
eler jeg tar en liten bit 70/85% sjkolade
Aller helst tar jeg en neve nøtter, og jeg kan ta en babybell eller noen osteskiver....

Eller så hiver jeg meg over noe husarbeid, for ikke å snakke om Forumet....Da skriver jeg som en gal:D

Sukk...ikke bare bare det heller:o

Nille sa for siden:

cherrytomater..... det er godt det :p

magdalena sa for siden:

Jeg leste også fryser først:rodme:

Men pusser også tenner og drikker vann for å fylle vommen litt.Funker ikke dette sprekker jeg nok oftest dessverre.Og gå tur kan også hjelpe,men er ikke alltid den sjansen byr seg når vi sover og jobber på skift hvor den andre må passe poden.

synne sa for siden:

Jeg tar gjerne et glass Solo lett, synes det hjelper. Lett brus er vel ikke det lureste å drikke, men for meg dekker det mye av behovet for å putte noe godt i munnen.

Gamla sa for siden:

Er sjelden "fysen",- hvis du med det mener at du har lyst på noe søtt. Men i tilfellet tar jeg litt sukkerfri gele med en kremklatt på eller bare et glass sukkerfri saft, event. bare vann.
Jeg blir heller litt "kjesken" , og da tar jeg meg litt ost, skinkepålegg, noen reker eller liknende.

lillemy sa for siden:

Ikke ofte jeg bare må ha noe, men fredag og lørdag kveld er det koselig å ha noe godt.

Enten så pisker jeg litt krem og har i Heistad sjokoladepudding pulver. Det smaker veldig godt og det skal ikke mer enn ett par sjeer så er jeg fornøyd.

Ellers lager jeg kaffe har i litt krem og kanel på toppen. KOS:)

Muskat sa for siden:

HVis det ikke hjelper med en kopp te og noen nøtter har jeg bare noen få alternativer:

trening: pilates-øvelsene mine hjelper faktisk, også har jeg så god samvittighet etterpå
mat: kremfløte og frosne bær med litt søtning

Og så et helt forferdelig tips som jeg fikk mens jeg var i første fase av atkinsdietten og som får meg til å føle meg helt moralsk fordervet (fryktelig politisk ukorrekt): TAB (eller annen sukkerfri brus) blandet med kremfløte. Etterpå føler jeg meg like syndig som etter et besøk på McDonalds, så det tilfredstiller så mange slags behov ;)

Muskat

RAGNA sa for siden:

HVA?? :eek: Er det godt? Hvordan smaker det egentlig?

Muskat sa for siden:

I USA får du servert noe som kalles Icecream soda. ("Root Beer Float" er en erkeamerikansk variant som er helt uten sammenligning i norsk matlagning - som å forklare en franskmann hvordan brunost smaker.) Det er brus og iskrem blandet. Det er mange ulike blandinger, men vaniljeis og coca cola er en klassiker. TAB og kremfløte smaker som dette.

Ufattelig ukorrekt, skikkelig junk-food - men derfor tilfredstiller det selve "uff noe så forferdelig usunt" behovet, samtidig som det faktisk IKKE bryter med dietten.

Muskat

Zoë sa for siden:

Her var det mange gode tips!

Tab & kremfløte?! Utrolig! Likte igrunnen tanken på å få tilfredsstillt behovet for noe ordentlig forbudt på en relativt ufarlig måte!

Min mening er at når en virkelig fyser på noe, så skal en velge blandt de sunne alternativene for snacks. Ellers kan en lett få følelsen av å synes veldig synd på seg selv som må gi avkall på så mye - og det er en følelse som VIRKELIG kan føre til full sprekk.

Litt mørk sjokolade, en neve nøtter, cottage cheese m/bær eller en moderat GI frukt - det er både sunt & godt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.