< Tilbake til oversikten

Ned i vekt, ikke cm

Annkrist sa for siden:

Jeg har vært på ketolyse i 2 1/2 uke nå. Jeg har gått ned 7 kg, men ikke gått ned i cm på noen av de plassene jeg har målt.

Noen som har opplevd det samme ? Hva kommer det av ?

Traxior sa for siden:

Nei, jeg har ikke opplevd det samme, og finner det veldig snodig. Selv skal vi ned omtrent det samme, men jeg har mistet 5 cm på det største midjemålet på litt lavere vektnedgang. Husker ikke eksakt nedgang i farten fordi jeg ikke er helt edru, men står i signaturen.

Men jeg kan dog garantere at om du går ned 67 kg, så har du ikke samme mål lenger! Da er sannsynligheten stor for at Annkrist er en virkelig flott kvinne. Om du er av hunkjønn vel og merke, men nicket tilsier at du heter Ann Kristin og ikke An Kristian om det skulle være noen som heter det. Med en snodig engelsk forståelse, så kan det jo være umulig at du tiltaler deg som An Kristian.

arkine sa for siden:

det er nok ikke så merkelig ,, for kroppen selv tar det tid og skrumpe seg sammen..vil si at vektapet kommer først, så ettervert vil du merke det på cm også
men det er også forskjell fra person til person,,

du kan jo se det sånn ,, legger du på deg ,merker du ikke det på buksene før det har gått en tid,men plutselig en dag så er de trange.
å sånn er det nok andre veien også

kvaifaen sa for siden:

Jeg forsetter på denne tråden da jeg ikke vil lage en ny en når en allerede er lagd, selv om det er en god stund siden..

Jeg har gått ned 10 kilo på ketolyse/lavkarbo. (Har tatt meg god stund og ikke telt så hvor lang tid det har gått vet jeg ikke)
Jeg har bare målt magen da men den har ikke rørt seg..
10 kilo ned i vekt og 0 cm ned rund magen?

Fordi om jeg ikke har målt andre plasser så mistenker jeg meg at jeg ikke går ned i cm andre steder heller.. Hvordan er det mulig? :(

Lillemy71 sa for siden:

Mye vann og innvendig fett som forsvinner først kanskje?

Er mange som opplever det samme, magen er ofte det som forsvinner sist også. Jeg har tatt av over 20 kg, men sliter fortsatt med mye fett på magen :(

shailene sa for siden:

Er jo det farlige fettet rundt organene som kommer sist, og sikkert forsvinner først også - kanskje dette fettet ikke gjør så stort utslag på målbåndet?

nellie sa for siden:

I starten mister du mest vann. Det er ikke sikkert fettforbrenninga har kommet i gang skikkelig etter bare to uker.

kvaifaen sa for siden:

Jeg har holdt på i 3-4 månder..
hmm.. jaja.. ^^
Får begynne å trene litt mer og vere mer nøye!

nellie sa for siden:

Ja, jeg svarte egentlig på hovedinnlegget.

Hva som skjer med deg vet jeg ikke.:p Lag en egen tråd og spør om råd, kanskje? Med meny og vekt og historie og alt sånt. Litt lettere å finne ut av det da.:)

VSB sa for siden:

Jeg synes det er vanskelig å få helt nøyaktige mål, kan variere 3-5cm på samme gang, særlig i livvidde, så unøyaktighet KAN være en del av årsaken?

Yrla sa for siden:

Om det er bare rundt livet det er målt kan magesekk og tarminnhold ha mye å si, og unøyktig måling kan det også ha vært. Om det er nesten bare vann som er borte kan det vannet ha blitt borte et annet sted fra kroppen .

Peppa Gris sa for siden:

Jeg har gått ned 8 kg, men målebåndet viser større rumpe og noe mindre mage. Så vi forandrer oss vel litt i rykk og napp, og vi krymper vel kanskje ikke overalt på en gang.

shailene sa for siden:

Vann har jo også volum da, og burde gjøre litt utslag på målebåndet iallefall, hvis det er snakk om hele 7 liter? Kjenner jo at buksene strammer mer, når jeg har mye vann i kroppen.

Hvis du har drevet med styrketrening får det musklene til å svulme opp i dagene etter, så det kan jo også være en eventuell årsak.. Ellers holder jeg en knapp på at det er fett rundt organer, og vann du har mista. Hvis du vet du har målt riktig altså :)

kvaifaen sa for siden:

Ja, så veldig nøyaktig er jeg ikke.. :p
Styrketrening var nok ikke grunnen.. hehe!

Men det går seg vell til tenker jeg :D

Marina sa for siden:

Har sett at folk her inn skriver at glukoselageret veier 4 kg når det er fult. Dersom du har gått ned 7 kg kan det være dette lageret + f.eks 2 kg vann og 1 kg fett? Det ville ikke vist så mye på målebåndet i så fall... Vent en uke eller to før du måler deg igjen, så er det mulig at det viser litt bedre :)

ToreH sa for siden:

Hva med å starte trening som strammer opp? Det sies på bakerste benk her at det ofte hjelper å trimme musklene inniblant ;)

kvaifaen sa for siden:

Har trent.. men sikkert bare sånn 1 gang i uken pga latskap.. Men har trent to dager på rad nå(gåtur,rockering,gå opp og ned 12 trapper(2 ganger pr dag)..
Også litt hjemmetrening som planken osv :)

Så vi får se hvordan det går.. :p

ToreH sa for siden:

Prøv å trene mye mer systematisk styrketrening hvor du belaster de store muskelgruppene. Styrketrening da gjerne i form av vekter kan gjøre underverker for mange som gjerne vil forme figuren litt. Men da må ikke latskapen ta overhånd.....å slanke seg bare gjennom å spise lurt bruker sjelden ha oppstrammende effekt. Det er kombinasjonen å spise sunt OG regelmessig styrke-/kardiotrening som gir den effekten du er ute etter. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.