< Tilbake til oversikten

Te

Tidl. medlem sa for siden:

På de fleste tepakker står det ikke om den inneholder karbohydrater eller ikke. Er det noen som vet hvilken te som er trygg å drikke uten fare for å falle ut av ketose?
Kan jeg bruke sukrin i teen uten at jeg kommer ut av ketose?
:confused:

arnakristin sa for siden:

Hei,
Te er tillatt, noen inneholder kh pga tillsatt frukt, bær etc. men så lenge du ikke har tenkt å spise posen så er kh innholdet ikke noe å bekymre seg over. Sukrin er tillatt. Hsuk det er kun et inntak av for mye karbohydrater som kan få deg ut av ketose.

Nupsida sa for siden:

På den ene teen min står det karbohydrat per dl ferdig drikke.

Kitt sa for siden:

Hva slags te er det, da?
Jeg har sånn te- pulver på boks (sitron eller skogsbær) og de inneholder masse karber:eek: og løses opp i vannet. De tør jeg ikke drikke på lavkarb/ketolyse!

Rin sa for siden:

Ja, instant-te er unntaket - det er sånn tepulver på boks som løses opp i vann, jeg ser dem oftest i ingefær-variant, eller noen andre sorter i kosttilskudd-hyller her og der. De består mest av rørsukker. :p

Men teposer og løsvekt-te er trygt!

Kitt sa for siden:

Og godt er det!:D

Nupsida sa for siden:

men, er litt rart att det blir så mye karbohydrater når teen bare trekker i posen? er det jeg som har missforstått?

TrillTrall sa for siden:

Noen teer er visstnok tilsatt sukker og da siver jo det ut i tevannet ved trekking. Sjekk om det står noe på eska!

Nupsida sa for siden:

Jammen, det står på eska 0,5 karber pr dl vann..

Kitt sa for siden:

Ja, men står det noe om hvor de karbene kommer fra?
Sukker, fruktose etc....

Hvilket merke er det?

Nupsida sa for siden:

Er liptons trur jeg.
Har ikke pakken foran meg nå, så er litt usikker :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.