< Tilbake til oversikten

Supper og omeletter- MÅ disse inngå i kosten?

FakeSmile sa for siden:

Hei alle sammen!

Jeg har prøvd meg nå på både en omelett og en suppe, og innser at dette kanskje ikke er mine favorittmåltider. Ser på eurodiet.no at de anbefaler at man spiser minst en suppe og en omelett om dagen. Er dette virkelig så nøye,eller kan jeg spise f.eks pannekaker som har ca like lite kalori-og karboinnhold som omeletter og supper?

Kan til nød spise suppe i ny og ne, men omeletten er virkelig fysj altså.

Kan noen hjelpe meg? Dette er dag nr to, og jeg er kjempemotivert for å klare dette, men har jo ikke lyst til å kaste opp etter de små måltidene heller:)

Takk alle sammen- og lykke til videre i deres egen jakt mot kiloene:)

FakeSmile sa for siden:

For å komme med et lite tilleggsspørsmål da:

Vil det være dumt av meg å sette basen til "kostholdet" mitt under denne fasen til hovedsakelig en bar, et middagsmåltid(paella etc), en suppe, brownie og f.eks pannekaker per dag? Blir dette for mye karbs?

Jeg blir veldig forvirret, men vil helst slippe omeletten så lang som mulig værtfall:)

Popp sa for siden:

Hei du,

Svaret er: NEI!!!!!!!! :D

Sendte e-mail til kurslederen min om dette, den gangen jeg startet. Hun svarte at produktkatalogen ikke var oppdatert. Den gangen var det ikke så mange produkter å velge mellom, og får at du ikke bare skulle sitte å spise barer o.a. så anbefalte de det. Men nå er det bare å se bort fra den setningen. Masse andre produkter å velge mellom.

Spis hva du vil (bortsett fra regelen om 1 bar om dagen, den gjelder fortsatt :()

Men et lite tips! Prøv å spis variert om du klarer det. Man kan nemlig bli fort lei av å spise de samme produktene gjennom alle fasene.

Pearl sa for siden:

Du trenger ikke å spise det du ikke liker. Men det er vanlig å venne seg til den rare smaken etterhvert. Suppene får jeg bedre ved å koke grønnsaker f.eks. blomkål, sellerirot og broccoli, så blander jeg kraften sammen med suppen, moser grønnsakene og har oppi. Med litt krydder etter smak, så blir det ikke så verst. Du kan ha oppi ett egg i omeletten. Det hjelper litt. Jeg pleier også å ha i stekt løk, paprika, sopp og squash. Det hjelper litt til. De fleste produktene kan forbedres litt. Uansett lykke til.

Popp sa for siden:

Dessuten er osteomeletten mye bedre enn skinke - og sopp omeletten. :)

Pearl sa for siden:

Signerer den.

savoy sa for siden:

Det er jeg heeeelt enig. Det er den eneste av middagsrettene jeg klarer. Hverke suppe eller noe annet går ned hos meg :(

FakeSmile sa for siden:

Takker for gode svar alle sammen:) Wow, nå ble jeg enda mer nærvøs for den skinkeomeletten, var den med ost og gressløk jeg ikke klarte få ned!! :(

Vertfall deilig å høre at jeg ikke MÅ spise alt det. Skal prøve med egg i omeletten- var et godt tips:) Ellers går i hvert fall couscousen ned hos meg, og det er bra- gleder meg til å prøve ut nye produkter idag så vi kan se hva annet jeg kan få ned!

valkerut sa for siden:

Er den, hmmm jeg som akkurat har bestillt omelett..skinke...troor ikke jeg har smakt osteomeletten,..synes bare soppomeletten var helt Pyton..

Da skal jeg prøve meg på den neste gang...

Grubbeline sa for siden:

Jeg pleier blande litt løk/purre i oste-omeletten, og krydre med salt og masse karri! Da synes jeg det både smaker og ser bedre ut...
Karri er også veldig godt i kyllingsuppen synes jeg, sammen med litt stekt squash, paprika, løk osv...

FakeSmile sa for siden:

Grubbeline: Fantastisk, dette skal jeg ta med videre i kokkeleringen:)

valkerut sa for siden:

Så flott tips ! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.