< Tilbake til oversikten

Går det virkelig så tregt?

Dragonfly sa for siden:

Etter 6 mnd og nesten 20 kilo har jeg såvidt gått ned en buksestørrelse, og kan fremdeles bruke samme størrelse som før jeg begynte. Skikkelig demotiverende!!! Altså, jeg skjønner den med 'først på sist av'-greia, men noe må jo forsvinne rundt magen og...! Flere som opplever det samme?

camryn sa for siden:

Jupp, 10mnd, rett over 20 kg og samme størrelse. Men ekstremt store helsegevinster ellers! Går aldri tilbake til gamle vaner, og veit at det vil vise etterkvart. ;)

sistegang sa for siden:

Sånn var det for meg også, men en stund var buksene for store (nå har jeg mått kjøpe nye 36 kg gjør en forskjell.) og i begynnelsen egentlig for trange. Fokuser heller på helsegevinsten enn klesstørrelsene.

sistegang sa for siden:

Glemte å si at jeg hadde gått ned nesten 30 kg da jeg måtte kjøpe nye bukser.

Torkil sa for siden:

:)Hei
Jeg ror det er ganske individuellt hvor mye man må ned i vekt før man trenger nye bukser. Jeg synes jo 20 kg er veldig flott og har vanskelig for å forstå at det ikke har virket inn på buksestørrelsen. Men fettfordelingen er jo veldig individuell, noen har allt på rumpen andre på magen.
MVH
Torkil

camryn sa for siden:

Eg ser på det som særs positivt, særleg no når eg ikkje har råd til å bytte garderobe med kvar størrelse. :p Reknar med at eg har gått ned jamnt over det heile, her er i allefall ikkje 20kg forsvunne frå magen (enda), men nedover går det. Klarer eg 25kg ca til det har gått eit år så er eg vanvittig fornøgd. Sjølv om det ikkje visar størrelsemessig, så kjenner eg det jammen på kroppen. Går til og med med planer om meir fysisk aktivitet :eek:, orker jo meir, mindre eksem, ingen kviser, bedre hår, sterkare kropp, mindre trøtt og sliten!

ÅÅÅÅ deilige lavkarbo, som eg elskar deg! :love::love::love:

Nerthus sa for siden:

Magen går sist her også... veldig lite endring i magemål - men desto mer ellers på kroppen :)

Rin sa for siden:

Kroppsfasong har mye å si for buksestørrelsen. :cool: Jeg er en pæreform med nesten alt lagret på rumpe og lår, og de gamle buksene mine henger fortsatt på, av den grunn. Det er sånn at når noe er stort nok til å komme opp forbi rumpa, er det aaaltfor stort rundt magen...

Nye bukser kan jeg kjøpe i ca 3 størrelser mindre enn da jeg veide 20 kilo mer, men bare om jeg går på en butikk som faktisk har bukser som er laget for folk som er formet slik som meg - de skinny-jeansa som dominerer nesten alle butikker tør jeg ikke å prøve, engang. :rolleyes:

Dragonfly sa for siden:

Jeg er jo kjempefornøyd med å ha gått ned såpass, og det vises jo på resten av kroppen :D Men litt kjipt at buksene henger og slenger rundt lårene og strammer rundt magen. Kanskje jeg må vente til huden trekker seg litt mer sammen og.

MadamMim sa for siden:

Vet ikke hva som er best og verst jeg... Har tatt av 25 kg og HELE garderoben min er nå byttet ut omtrent.... å det har tatt på lommeboka... det er sikkert og visst. Men alikevel er det jo utrolig gøy å handle klær som er fine og passer og ikke ser ut som telt...!! :-D

Allerede etter 15 kg fikk jeg beskjed av mine kjære venninner at jeg MÅTTE handle nye bukser.... for de gamle så ikke ut på meg lenger.....

christine76 sa for siden:

Jeg merket veldig liten forskjell på klærene på de første ca 20 kg, og så bare løsnet det. Siden den gang har jeg måttet kjøpe nye bukser flere ganger. Pussig det i grunnen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.