For meg ser dette ok ut... Men jeg vet ikke hvilken retning innen lavkarbo du følger...
Råder deg til å sette deg inn i lavkarbo-prinsippene og hva som er viktig å huske på.
Det kan du bl.anna gjøre ved å se på denne linken her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 Her er det masse god info og linker til enda mere info :)
Det er ikke alltid så enkelt å velge retning heller... ;)
Men les i vei både her og der, særlig de klistrede trådene øverst på hvert underforum, så hjelper det litt!
Når det gjelder egg, så spiser jeg som regel 1-4 egg hver dag, uten at jeg har noen fasit på om det er riktig eller ikke. Blir som regel egg til frokost og/eller lunsj, sjelden middag.
Frokost
1-2 egg som omelett, -hakk eller speilegg. Ved siden av skinke eller bacon.
Lunsj
Salat (en pakke med trippelsalat på Kiwi varer i tre dager), 1/2 tomat, 3 skiver skinke, 8-10 biter fetaost. + det jeg har av sjampinjong eller minimais rester.
Middag
Kjøtt ca 200 g, 1/2 blomkålhode på en eller annen måte med grønnsaker og lovlige sauser.
Får jeg lyst til å putte noe i munnen spiser jeg gele lagd av funlight-saft og gelantin med litt fløte over.
Er skjelden sulten og er veldig fornøyd med vekttapet.:D
Jeg er så heldig at jeg ikke blir matlei, så det gjør ikke meg noe å spise nokså likt hver dag. Det har aldri vært maten jeg har lagt å meg av, MEN godteri i alle varianter.
Jeg spiser nesten ikke egg i det hele tatt, spiste VELDIG mye egg i starten.... jeg spiser det som del av oopsie-pizza-snurrebunn, eller en omelett av og til - men ellers går det i lavkarbobrød med den nye 4-pk typen makrell i tomat (kun 3.7g karbo pr 100g) og majo og smør til frokost, kylling i karrydressing/torsk og bacon i dressing/pizzasnurrer ol til lunsj, en cappuchino-smoothie som mellom, og kjøtt/fisk/fugl - evt da med litt grønnsaker og saus til middag... og en atkins-bar senere på dagen om det fyses.
Det er jo dette som er så fint med lavkarbo - jeg tenker: spiser du nok mat (altså får i deg nok næring), nok fett og tar vitaminer i tillegg om du er lenge i ketose - kan du strengt tatt spise det du vil! Når jeg er matlei spiser jeg mye det samme hver dag - når kreativiteten er tilstede blir det litt mer variasjon :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.